Na walnym zgromadzeniu Volkswagena, które odbyło się w Hamburgu, były szef koncernu Ferdinand Piëch został wybrany na kolejnych 5 lat prezesem rady nadzorczej. Przy tej okazji skrytykował swojego następcę na pozycji szefa koncernu Volkswagen Bernda Pischetsriedera. Sam Piëch został skrytykowany za to, że na pozycję szefa koncernu wybrał właśnie Pischetsriedera. Prezes zrzeszenia na rzecz ochrony praw właścicieli papierów wartościowych Ulrich Hocker oznaczył ten krok za katastrofalną decyzję. Piëcha skrytykowano także za to, że jest zarazem współwłaścicielem Porsche. Walne zgromadzenie odrzuciło również możliwość oczyszczenia z zarzutów o korupcję byłego dyrektora personalnego Volkswagena Petera Hartza, który w 2005 był wmieszany w aferę korupcyjną.

Szef koncernu Volkswagen Martin Winterkorn mówił treściwie, a jego przemówienie dotyczyło przede wszystkim wyników w pierwszym kwartale br. Na przekór wzrastającym zyskom Winterkorn widzi duże rezerwy w zakresie wydajności pracy i wykorzystania zdolności produkcyjnych. Osiągnięte wyniki gospodarcze określił jako dobre, ale nie zapomniał dodać, że trzeba zrobić wszystko, by były jeszcze lepsze. W pierwszym kwartale br. zysk eksploatacyjny (bez pozycji nadzwyczajnych) koncernu Volkswagen wzrósł do 1,085 mld euro, czyli o 58 % w stosunku do adekwatnego okresu poprzedniego roku. Po zaliczeniu pozycji nadzwyczajnych zysk wzrósł o 81 %.

W stosunku do dalszego wzrostu Winterkorn powiedział, że poszczególne marki koncernu będą mogły lepiej się rozwijać, jeśli będą bardziej niezależne i zorientowane na swoje konkretne cele. Winterkorn po objęciu stanowiska szefa koncernu restrykcyjnie oddzielił działalność Volkswagena i Audi, a na przyszłość planuje „usamodzielnić” także pozostałe marki koncernu. Winterkorn uważa, że dzięki niezależnym i mocnym markom koncern Volkswagen uzyska nową tożsamość.

Winterkorn docenił także ostatnie kroki Porsche, które w marcu zwiększyło swój udział w koncernie VW do 30,9 % i dopełniło swego ustawowego obowiązku, oferując pozostałym akcjonariuszom możliwość odkupienia ich akcji. Winterkorn oznajmił także zainteresowanie Volkswagena w stworzeniu aliansu producentów ciężarówek MAN i Scania. W obu firmach Volkswagen jest największym akcjonariuszem i chce wykorzystać efekt synergetyczny, który powstałby dzięki takiej współpracy. W Scanii Volkswagen chce zwiększyć swój udział do 36,4 %, a w maju Martin Winterkorn najprawdopodobniej wybrany zostanie prezesem rady nadzorczej szwedzkiego producenta. Podobną pozycję powinien w firmie MAN objąć Ferdinand Piëch.