• Volkswagen Touareg trzeciej generacji dostępny jest w dwóch wersjach tego samego silnika 3.0 TDI V6
  • ABT oferuje przyrost mocy o maksymalnie 44 KM i 50 Nm w przypadku mocniejszej wersji 3.0 TDI
  • Tuning w ABT nie jest tani. Za 22-calowe felgi trzeba zapłacić ponad 28 000 zł

3.0 TDI albo… 3.0 TDI. Wybór silników w Touaregu jest dość skromny. Volkswagen oferuje diesla V6 w dwóch wersjach mocy: 231 KM oraz 286 KM. Kto chce więcej musi poszukać rozwiązania już poza salonem dealerskim.

W przypadku Volkswagena najbliżej oczywiście do nadwornej firmy tuningowej czyli niemieckiego ABT. Ekspert także nie rozpieszcza ogromną ofertą. Na początek przygotowano katalog ogromnych felg (w odpowiednio wysokich cenach) kilka drobnych akcesoriów i odpowiedni pakiet wzmocnienia silnika. Tyle i aż tyle.

W przypadku felg ABT kusi przede wszystkim ogromnymi 22-calowymi kołami ABT Sport GR oraz DR mystic black. Cena jednak jest dość słona. Za wersję DR trzeba zapłacić aż 6700 euro (ponad 28 000 zł). Nieco taniej jest w przypadku wersji Sport GT – 6450 euro, czyli ponad 27 000 zł.

Pakiet wzmocnienia silnika 3.0 TDI (286 KM) jest nieco bardziej przystępny cenowo. Do zapłaty w kasie ABT jest bowiem 3261 euro, czyli prawie 14 000 zł. Co w zamian? ABT wzorem operatorów telekomunikacyjnych oferuje wzrost mocy do 44 KM więcej oraz momentu obrotowego do 50 Nm więcej. W praktyce oznacza to tyle, że przyrost jest zależny od egzemplarza samochodu. Ponadto znaczenie ma również sama hamownia, na której można osiągać wartości mniej lub bardziej optymistyczne dla potencjalnego klienta.