Przez wiele lat Fiat Auto Poland, a później Fiat Chrysler Automotive Poland był największym producentem samochodów w Polsce. Jednak spadek produkcji w Tychach (o 1,51 proc.), a przede wszystkim spore inwestycje nowego lidera.

W zeszłym roku FCA Poland w Tychach opuściło 259 448 samochodów, czyli o 3 976 szt. mniej niż rok wcześniej. Najwięcej bo aż 211 073 było Fiatów 500 i 500 Abarth (wzrost o 9 734 sztuk). Za to znacznie skurczyła się produkcja Lancii Ypsilon – 48 375 egzemplarzy w 2018 roku wobec 62 085 sztuk w roku poprzednim.

Za to nowy lider, koncern Volkswagena, zanotował spore wzrosty. W 2018 r. z fabryk z Poznania i we Wrześniu wyprodukowały łącznie 266 819 samochodów, czyli o 12,12 proc. (28 838 szt.) więcej niż w roku 2017. Hitem było model Caddy 4 (161 035 sztuk) oraz Transportera T6 (29 880 sztuk).

Co prawda oba modele zanotowały niewielkie spadki produkcji, ale nadrobił to z dużym naddatkiem nowy Crafter, który powstaje w zmodernizowanej fabryce we Wrześni. W 2018 roku z polskiego zakładu wyjechało 66 889 egzemplarzy tego modelu, czyli niemal dwukrotnie więcej niż rok wcześniej (36 313 sztuk w roku 2017). Do produkcji niemieckiego koncernu zaliczono także 9 015 aut ciężarowe z logo MAN (model TGE).