Obecnie trwają pracę nad dostosowaniem fabryki do produkcji nowej odsłony Volvo XC90. Przedstawiciele marki zaznaczają, że model ten jest kluczowym dla Volvo.

Zupełnie nowe XC90 zostanie zaprezentowane oficjalnie podczas tegorocznych targów w Paryżu, natomiast w salonach ma pojawić się przed końcem 2015 roku.

Nadchodzące Volvo XC 90 jest pierwszym modelem, który powstanie na płycie podłogowej o nazwie Scalable Product Architecture (SPA), która ma się charakteryzować przede wszystkim wszechstronnością. Będzie mogła współpracować z szeroką paletą jednostek napędowych, w tym z układem hybrydowym.

Model powstanie przy współpracy w chińską firmą Geely i pojawi się w 2014 roku.

W kabinie nowego Volvo XC90 znajdziemy takie detale jak gałka zmiany biegów z kryształowego szkła znanej szwedzkiej firmy Orrefors oraz szlifowane przyciski zapłonu czy regulacji głośności. Do wykończenia auta użyto najlepszych gatunków drewna i skóry.

Foto: Volvo
Wnętrze nowego Volvo XC90. Auto zostanie zaprezentowane już wkrótce.

Duże wrażenie robi dotykowa konsola centralna, przypominająca tablet. To serce zupełnie nowego układu sterowania auta - powiedział Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo Cars. Wspomniana konsola ma tylko kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych. Cała reszta funkcji dostępna jest za pośrednictwem ekranu dotykowego.

Volvo Cars od dawna przykłada szczególną wagę do komfortowych foteli. Wzorem poprzednika, nowe XC90 jest 7-osobowe i ma trzy rzędy siedzeń. Standardowe fotele Comfort można wyposażyć w sterowanie elektryczne działające niemal we wszystkich możliwych płaszczyznach. W opcji dostępne są funkcje wentylacji i masażu. Opcjonalne fotele Contour są jeszcze bardziej komfortowe. Drugi rząd siedzeń składa się z trzech indywidualnych foteli z regulacją pochylenia oparcia. Można je przesuwać wzdłuż.

Tym samym, gdy trzeci rząd siedzeń jest złożony, możliwe jest zwiększenie objętości bagażnika. Środkowy fotel można wyposażyć w zintegrowane siedzenie dla dziecka. Siedzenia w trzecim rzędzie, przewidziane dla pasażerów o wzroście do 170 cm, są skierowane lekko do środka auta. To najlepszy "ostatni rząd" w tej klasie aut - głosi producent.

Co pod maską? W Volvo XC90 znajdą się mocne, dwulitrowe, czterocylindrowe jednostki z nowej gamy Drive-E. Samochód będzie początkowo dostępny z silnikami Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe będą dysponowały mocą ok. 250 KM i ponad 300 KM. W późniejszym okresie będzie dostępna także wersja hybrydowa, w której silnik elektryczny będzie współpracował z najmocniejszą jednostką benzynową. XC90 będzie dostępny zarówno w wersji AWD, jak i FWD. Topowa odmiana XC90 będzie osiągać „setkę” w 6 sekund. Najmocniejsza odmiana XC90 poprzedniej generacji przyspieszała do 100 km/h w 7,2 s.

Miłośników pierwszej generacji ucieszy fakt, że Volvo planuje kontynuować jej produkcję w Chinach pod nazwą XC.