Po raz pierwszy 5-cylindrowy diesel otrzymał dwie turbosprężarki, nowy jest system bezpośredniego wtrysku common-rail oraz kolektor dolotowy i układ wydechowy. Nowy silnik oferuje moc 151 kW (205 KM) przy 4000 obr./min, maksimum momentu obrotowego 420 Nm dostępne jest w szerokim zakresie od 1750 do 3000 obr./min. Całość zoptymalizowano tak, by można silnik z łatwością połączyć z automatyczną skrzynią biegów, która dla wszystkich 5-cylindrowych diesli jest dostępna.

Ze standardową 6-biegową przekładnią manualną nowy silnik spala w cyklu mieszanym średnio 6,2 l/100 km, wersja z automatem potrzebuje o 0,5 l/100 km więcej. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 8 sekund (automat 8,5 s), prędkość maksymalna wynosi 230 km/h lub 225 km/h w wypadku automatycznej skrzyni biegów.

Nowy silnik spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 5. Na rynku niemieckim dopłata do podstawowej wersji D5 (136 kW) wynosi zaledwie 290 euro.

Volvo S80 - silniki wysokoprężneSilnik2,0D2,4DD5D5 (151 kW)Pojemność skokowa [cm3]1997240024002400Cylindrów/zaworów4/45/45/45/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]100 (136)/4000120 (163)/4000136 (185)/4000151 (205)/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]320/2000340/1750-2750400/2000-2750420/1750-3000Prędkość maksymalna [km/h]200215225230Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]10,79,58,58Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]5,76,46,46,2Cena w Niemczech [Euro]34.14037.05038.31038.600