Znaczny wzrost Volkswagen osiągnął w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie sprzedaż wzrosła o 42,2 proc. do 92 300 egzemplarzy. W analogicznym okresie poprzedniego roku dostarczono 64 900 sztuk. Na ten dobry wynik największy wpływ miał rynek rosyjski, na którym niemiecka narka podwoiła sprzedaż (45 000 egz.). Więcej samochodów osobowych z logo VW kupiono również na rodzimym, niemieckim rynku (301 700 egz., (+4,9 proc.).

Od stycznia do czerwca producent dostarczył 950 100 pojazdów w region Azji i Pacyfiku, z czego 852 800 sztuk trafiło do Chin, największego rynku krajowego. 237 700 samochodów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy trafiło do Ameryki Północnej (+21,8 proc).

Jeśli chodzi o klasyfikację modelową, to nie licząc aut powstałych specjalnie na rynek chiński, największym wzrost zainteresowania zanotowały: Phaeton (+ 95,8 proc.), Passat CC (+73,4 proc.), Jetta (+ 58,3 proc.) oraz Tiguan (+50,9 proc.).

„Pozytywny trend w pierwszej połowie roku jest dla nas zachęcający. Byłby to duży sukces, jeśli utrzymamy ten poziom przez kolejne sześć miesięcy” - powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu Volkswagen Group.