Škoda Citigo, w przeciwieństwie do VW up!, od razu będzie oferowana w dwóch wersjach nadwoziowych: trzy- i pięciodrzwiowej. Samochód różni się od swojego niemieckiego odpowiednika grillem, przestylizowanymi zderzakami, innym kształtem tylnych bocznych szyb, tylną klapą oraz zmodyfikowanymi lampami. Wnętrze pozostawiono bez zmian.
Wmiary mniej więcej odpowiadają tym z najmniejszego Volkswagena – 3,56 m długości, 1,65 m szerokości i 1,48 m wysokości oraz ten sam duży rozstaw osi, wynoszący 2,42 m. Samochód oferuje optymalne wykorzystanie przestrzeni i miejsca dla czterech pasażerów. Bagażnik ma 251 litrów pojemności.
Pod maskę trafi ten sam silnik, co w przypadku up!-a. Trzycylindrowa jednostka benzynowa występuje w wersji 60- lub 75-konnej i współpracuje z ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów. Osiągi nie porywają – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ok. 13 s, ale w zamian Citigo ma zużywać niewielkie ilości paliwa.
Sprzedaż Škody Citigo rozpocznie się w Czechach jeszcze w tym roku. Na pozostałe rynki najmniejszy model trafi latem przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane, ale spodziewamy się, że samochód będzie tńszy od Volkswagena up!