Producent z Ingolstadt zapowiada, że 4- i 6-cylindrowe silniki rozwijające moc do 241 KM, napęd quattro oraz nowa automatyczna sportowa przekładnia DSG gwarantują sukces A3.Jego nadwozie jest teraz nieco prężniejsze i robi wrażenie bardziej usportowionego. Jednak linią auto niewiele się różni od poprzedniego modelu. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 65 mm, dodaniu 30 mm szerokości i zmniejszeniu wysokości o 10 mm proporcje auta są zbliżone do coupé.Wnętrze nowego Audi A3 także oddaje jego sportowy charakter - niżej umiejscowione siedzenia, aluminiowe wyloty wentylacyjne, pedał gazu przytwierdzony do podłogi. Ilość miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach zadowoli pasażerów.Audi A3 będzie oferowane z jednym z pięciu silników o pojemności skokowej od 1,6 do 3,2 litra. Najmocniejsza jednostka napędowa (3.2 V6) pojawi się w sprzedaży w połowie tego roku. Nowością w programie Audi jest 2,0-litrowy diesel TDI z 16-zaworową głowicą cylindrów. Napęd może być przenoszony na koła przednie lub na obydwie osie (quattro). Ten ostatni zarezerwowano dla modeli z silnikami 3.2 (standard) oraz 2.0 TDI (opcja). Od początku sprzedaży (debiut na rynkach europejskich planowany jest na maj) do wyboru będą trzy rodzaje skrzyń biegów: 5- lub 6-stopniowe przełączane manualnie oraz 6-stopniowy Tiptronic. Ponadto od połowy 2003 roku A3 będzie mogło być wyposażone w sportową skrzynię biegów DSG. Jej konstrukcja została przejęta z samochodów rajdowych. Automatyczne sprzęgło umożliwia szybką zmianę biegów bez utraty momentu obrotowego silnika. Zdaniem inżynierów Audi auto z tą przekładnią jest o wiele dynamiczniejsze i zużywa mniej paliwa.Sportowo-komfortowe zawieszenieModyfikacjom poddano także układ jezdny samochodu, który teraz jest jeszcze lepiej przystosowany do sportowego stylu jazdy. Całkowicie zmienione zostało zawieszenie tylnych kół - zastosowano tu nową oś czterowahaczową.Niezależnie od napędu szybkie pokonywanie zakrętów ma być zarazem przyjemniejsze i bezpieczniejsze. Niestety na dziurawych polskich drogach trudno będzie docenić jego walory. Producent zapewnia, że mimo iż zawieszenie zostało sportowo zestrojone, komfort, jaki oferuje, nie odbiega od standardów obowiązujących w samochodach klasy wyższej. A3 będziej wyposażane w 16- i 17-calowe aluminiowe felgi ("siedemnastki" są standardem w wersji Ambition). Aby poprawić wydajność układu hamulcowego, zwiększono średnice tarcz hamulcowych. Nowością w Audi A3 jest elektromechaniczne sterowanie układem wspomagania kierowniczego, które odpowiednio reaguje przy różnych prędkościach samochodu.Wyposażenie z górnej półkiBogate, jak dla modeli segmentu C, jest wyposażenie nowego Audi A3. Wersja podstawowa Attraction zawiera elektrycznie sterowane szyby z przodu, centralny zamek, systemy ABS i ESP, klimatyzację, 6 poduszek powietrznych (z kurtynami) oraz nowe zagłówki przednich siedzeń, które uaktywniają się w czasie wypadku. Tylna szyba ma filtr przeciwsłoneczny. Dwie pozostałe wersje wyposażenia to sportowa Ambition i elegancka Ambiente. Długa jest lista opcji obejmująca m.in. nawigację, zestaw audio BOSE, zmieniarkę CD w schowku przed pasażerem czy elektroniczną dwustrefową klimatyzację.
Galeria zdjęć
W formacie A3
W formacie A3
W formacie A3
W formacie A3