Początkowo obwodnica Słupska o długości 9,5 km (zrealizowana w latach 2008–2010) była trasą jednojezdniową z przygotowanym układem węzłów. Teraz zyskała docelowy dwujezdniowy układ z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Nie tylko dobudowano brakującą nitkę północą, ale poszerzono także do 10 m istniejącą w kierunku Trójmiasta. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo na głównej trasie tranzytowej w tej części kraju.
Drogowcy zaznaczają, że z uwagi na montaż bramownic do sierpnia będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km na godz. Ma ono zostać podwyższone do standardowych 120 km na godz. jeszcze przed końcem wakacji.
Droga ekspresowa S6: kolejne kilometry w realizacji
Obwodnica Słupska to jeden z fragmentów nowej drogi ekspresowej S6, która połączy Trójmiasto ze Szczecinem. Obecnie trwają prace na czterech odcinkach o łącznej długości ponad 60 km: Słupsk – Bobrowniki, Bobrowniki – Skórowo, Skórowo – Leśnice oraz Leśnice – Bożepole Wielkie. Wartość całej inwestycji to prawie 2,9 mld zł, dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi ponad 1,4 mld zł. GDDKiA zapowiada, że budowa tych fragmentów trasy zakończy się w pierwszej połowie 2026 r.
Pod koniec 2022 r. oddano do użytku trzy fragmenty S6 między Bożepolem Wielkim a Gdynią o długości około 42 km.
Drogę S6 nazwano Trasą Kaszubską
To oficjalna nazwa trasy na Pomorzu, przy drodze odsłonięto już pierwsze tablice. Droga ekspresowa S6 jest międzynarodowej trasy Via Hanseatica, szlaku łączącego miasta południowego Bałtyku, prowadzi od niemieckiej Lubeki do łotewskiej Rygi. W Polsce ma 480 km, od Kołbaskowa (granica z Niemcami) do Grzechotek (granica z Obwodem Królewieckim). Trasa ma wspólny przebieg z drogą ekspresową S7 (Południowa Obwodnica Gdańska), jeszcze w tym roku połączy się z nową Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej.