Zapowiadana jako początek nowej ery w dziejach szwedzkiej marki Saab, limuzyna 9-5 kolejnej generacji ma już wstępny cennik ze specyfikacjami dla rynku polskiego. Najtańszy model w gamie może kosztować od 139 tys. zł.

Zgodnie z nieoficjalnymi informacjami,  omawiana tu wersja Linear wyposażona jest w silnik benzynowy 1.6 Turbo o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm.Oficjalny cennik oraz specyfikacja wyposażenia poszczególnych wersji i modeli będzie w najbliższym czasie.

Nowy Saab 9-5 oferowany jest w trzech wersjach wyposażeniowych (Linear, Vector i Aero), które różnią się od siebie niepowtarzalną atmosferą panującą w kabinie, a to dzięki m.in. wykończeniu głównej tablicy przyrządów, konsoli środkowej i wewnętrznych klamek.

W danych technicznych dotyczących wersji Linear mowa jest o górnej/dolnej tablicy przyrządów, nakładkach na drzwi i wykończeniu w czerni Jet Black, tapicerce w kolorze czerni Jet Black lub pergaminu Parchment oraz elementach drzwi i podłokietnikach w kolorze jasnym lub ciemnym.

W wersji Vector do koloru Jet Black dochodzi cyna Dark Pewter, ciemne kakao Dark Cocoa i Parchment na tablicy przyrządów i drzwiach, a wykończenia wykonano ze szczotkowanego metalu. Siedzenia posiadają skórzane zagłówki i elementy z materiału w kolorach Jet Black, Parchment lub szarym Shark Grey.

Najbogatsza wersja Aero posiada sportowe, skórzane wnętrze i niepowtarzalne wykończenie w postaci Strefy Jasnej umieszczonej na zakrzywionej tablicy przyrządów. Pozostała część przedniej deski oraz wykończenia drzwi wykonano w kolorze Jet Black, z ciemnymi dodatkami ze szczotkowanego metalu. Profilowane, perforowane i skórzane sportowe siedzenia oferowane są w kolorystyce takiej jak w wersji Vector.

Standardowe wyposażenie wersji Linear obejmuje: bezkluczykowy włącznik, elektryczny hamulec postojowy, regulowane sześciostopniowo siedzenie kierowcy i czterostopniowo pasażera, dwustrefową klimatyzację, siedmiogłośnikowy system audio z wyjściem AUX, skórzaną kierownicę i wyświetlacz tekstowy.

W wersji Vector dochodzą wyściełane schowki w siedzeniach przednich, sterowanie systemem audio i tempomatem z poziomu kierownicy, tempomat, oświetlenie otaczające, dziewięciogłośnikowy system audio z łączem USB, a także wyświetlacz graficzny.

W wersji Aero dodatkowo oferowane są sterowane elektrycznie i podgrzewane przednie siedzenia z podwyższonymi bokami. Dodatkową cechą charakterystyczną wnętrza jest kolorowy wyświetlacz i posiadająca wytłoczone logo "Aero", płaska, sportowa kierownica pokryta perforowaną skórą.