Celem projektu oraz intencją jego autorów jest zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii. Stąd w filmie pojawiają się odniesienia do wydarzeń i postaci - ikon bogatej polskiej rzeczywistości. Kampania Manifest jest elementem międzynarodowej strategii komunikacji marki Fiat. Podobne materiały powstały na rynku włoskim i francuskim.

Wszystkie osoby i organizacje, których wizerunek bądź symbole występują w filmie reklamowym „Manifest”, wyraziły na to formalną zgodę osobiście bądź poprzez uprawnionych pełnomocników. Fiat Auto Poland posiada wszelkie licencje i prawa autorskie do materiałów wykorzystanych w filmie „Manifest” w postaci pełnej dokumentacji.

„Koncepcja filmu jest wynikiem wielomiesięcznej pracy - mówi Bogusław Cieślar, rzecznik prasowy Fiat Auto Poland. „Dobór wydarzeń, osób i symboli został dokonany ze szczególną starannością. W pracy konsultowaliśmy się z wieloma specjalistami, którzy mieli znaczący wpływ na treść i ton filmu”.

Stworzono go na bazie nagrodzonego w 1990 roku Oscarem filmu „Nuovo Cinema Paradiso” w reżyserii Giuseppe Tornatore. Podobnie jak w filmie fabularnym, kronikę przełomowych wydarzeń historycznych oraz kulturowych oglądamy oczami chłopca siedzącego na kinowej sali. Muzykę do spotu skomponował Giovanni Allevi (wschodząca gwiazda włoskiej sceny muzycznej), a głosu narratorowi użyczył Krzysztof Kolberger.

Lektor przeprowadza nas przez bieg wydarzeń - objaśnia ich znaczenie, zmusza do przemyśleń poprzez oceny zdarzeń oraz ludzkich postaw, nie odnosząc się bezpośrednio ani do produktu, ani do marki. Hasło końcowe: „Nowy Fiat. On także jest częścią naszej historii“ podkreśla fakt obecności Fiata w Polsce już od 1920 roku.

To pierwsza wizerunkowa kampania Fiata w Polsce, a “Manifest” to spot, który poprzez pokazanie przemian społecznych i kulturowych uświadamia nam jak dynamicznie zmienia się Fiat, nie tylko w Polsce.

Źródło: FAP