Sercem Fiata 500 w limitowanej edycji Monza jest zmodyfikowana jednostka napędowa montowana w seryjnej wersji Abarth. W silniku zmieniono turbosprężarkę oraz intercooler, oprogramowanie jednostki sterującej, za bardziej rasowy dźwięk odpowiada zaś zaprojektowany specjalnie dla tego modelu sportowy układ wydechowy.
Efekt inżynierów Romeo Ferraris jest znakomity. Włochom z pojemności 1,4 l udało się „wycisnąć” aż 260 KM. Moc przenoszona jest na koła poprzez sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów. Właściwości trakcyjne poprawia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czyli tzw. szpera.
Seryjne koła Abartha zastąpiono 17-calowymi felgami Romeo Ferrari, na które założono opony Yokohama Parada w rozmiarze 205/40. Monza Special Edition otrzymała również hamulce firmy Brembo oraz sportowe zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia.
Z zewnątrz Monza Special Edition poznamy po karbonowej podkładce przedniego zderzaka, wlocie powietrza na masce oraz tylnym dyfuzorze. Lusterka i klamki pomalowano na czarno, karoserię zdobi zaś okleina w barwach toru Autodromo Nazionale Monza.
We wnętrzu pojazdu zastosowano taką samą kombinację kolorów, co w przypadku nadwozia. Białe połacie skóry i alcantary ożywiają czerwono-niebieskie pasy.
Galeria zdjęć
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition
Fiat 500 Abarth Monza Limited Edition