Sercem Fiata 500 w limitowanej edycji Monza jest zmodyfikowana jednostka napędowa montowana w seryjnej wersji Abarth. W silniku zmieniono turbosprężarkę oraz intercooler, oprogramowanie jednostki sterującej, za bardziej rasowy dźwięk odpowiada zaś zaprojektowany specjalnie dla tego modelu sportowy układ wydechowy.
Efekt inżynierów Romeo Ferraris jest znakomity. Włochom z pojemności 1,4 l udało się „wycisnąć” aż 260 KM. Moc przenoszona jest na koła poprzez sześciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów. Właściwości trakcyjne poprawia mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, czyli tzw. szpera.
Seryjne koła Abartha zastąpiono 17-calowymi felgami Romeo Ferrari, na które założono opony Yokohama Parada w rozmiarze 205/40. Monza Special Edition otrzymała również hamulce firmy Brembo oraz sportowe zawieszenie z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia.
Z zewnątrz Monza Special Edition poznamy po karbonowej podkładce przedniego zderzaka, wlocie powietrza na masce oraz tylnym dyfuzorze. Lusterka i klamki pomalowano na czarno, karoserię zdobi zaś okleina w barwach toru Autodromo Nazionale Monza.
We wnętrzu pojazdu zastosowano taką samą kombinację kolorów, co w przypadku nadwozia. Białe połacie skóry i alcantary ożywiają czerwono-niebieskie pasy.