Pucharowy samochód powstał na bazie Renault Clio RS 200 Turbo (1.6 T/200 KM). Modelem w pierwszej kolejności zainteresował się brytyjski oddział marki, który zamierza wystartować z wyścigowym pucharem nowego Clio w 2014 roku.

Tuningiem jednostki napędowej pucharowego Clio RS 200 Turbo zajmuje się firma Oreca Magny-Cours, która podniosła moc silnika do 220 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Samochód wyposażony jest w 6-stopniową sekwencyjną skrzynie biegów i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera). Skuteczne hamowanie zapewniają tarcze o średnicy 320 mm oraz 4-tłoczkowe zaciski. Amortyzotary oraz aluminiowe wahacze dostarcza firma ZS-Sachs. Auto porusza się na 17-calowych felgach Speedline Corse.

Od sierpnia bieżącego roku testowy egzemplarz wyścigowego Clio IV pokonał już ponad 3 500 km na różnych torach wyścigowych. Osiągane czasy są lepsze o ponad sekundę od aktualnego wolnossącego 2-litrowego Clio Cup.

Nowe Renault Clio Cup będzie dostępne w sprzedaży w Wielkiej Brytanii od września 2013 roku. Cennik rozpoczyna kwota 37 800 funtów.