Ten stan rzeczy zostanie w najbliższym czasie zaakcentowany poprzez prezentację dwóch nowych ważnych modeli.

Stylowe kombi

Sportowa limuzyna Alfa Romeo 156, której debiut odbył się jesienią 1997 r., okazała się fantastycznym sukcesem - jest nim do dzisiaj. W tym roku ma się w końcu pojawić wariant kombi, najprawdopodobniej podczas salonu genewskiego w marcu. Być może jego nazwa brzmieć będzie "Sport Wagon".Ten model, jedyne kombi marki Alfa Romeo, znakomicie uzupełnia ofertę firmy. Wprowadzając go Włosi włączają się w niezwykle aktywnie rozwijający się segment sportowych modeli kombi, takich jak nowe BMW "trójka" touring, Mercedes klasy C model T oraz Audi A4 Avant, wyróżniających się bardziej elegancką linią niż dużą pojemnością przestrzeni bagażowej. Gama silników zostanie raczej przejęta z limuzyny, poczynając od znanej 4-cylindrowej jednostki Twin Spark, a kończąc na wspaniałej 2.5 V6.

Tylko hatchback

W rok po 156 Sport Wagon Alfa Romeo zaprezentuje następcę modelu 145/146. Nazwa nowego kompaktu stanowi wciąż jeszcze przedmiot spekulacji i domysłów. W niemieckiej prasie motoryzacyjnej sugerowano wskrzeszenie legendarnej Giulietty, jednak według naszych informacji bardziej prawdopodobne jest jednak trzycyfrowe oznaczenie 147. Nowy kompakt w programie Alfy będzie nadal oferowany w dwóch wersjach: trzy- i pięciodrzwiowej, które jednak stylistycznie bardzo się do siebie zbliżą. Z oferty wypadnie wersja z przedłużonym tyłem - odpowiednik aktualnego modelu 146. Na podstawie zdjęć prototypu "147", sfotografowanego podczas jazd testowych, dokonano retuszu komputerowego, którego efekt przedstawiamy. W przedniej części nadwozia uwagę zwraca zwłaszcza wąski "grill" w stylu dawnej Giulietty, który jednak wzorem najnowszych modeli głęboko wcina się w zderzak. Klamki tylnych drzwi wersji pięciodrzwiowej mają być ukryte w ramie okiennej, co daje efekt wizualny zbliżony do coupé. Ten chwyt został już z powodzeniem wypróbowany w Alfie 156.

Od strony technicznej "stoczterdziestkasiódemka" jest swoistą hybrydą. Auto skonstruowano na płycie podłogowej najnowszego projektu Fiata, przygotowywanego na rok 2002 następcy Brava/Bravy. Śladem starszej siostryElementy układu jezdnego pochodzą natomiast z Alfy 156. Oznacza to, że "147" otrzyma układ kierowniczy, zawieszenie przednich kół na podwójnych wahaczach trójkątnych i przeniesienie napędu z limuzyny klasy średniej. Tylne zawieszenie zawierać będzie zapewne kolumny resorujące. Dzięki takiej konstrukcji inżynierom Alfy Romeo łatwo będzie "zaszczepić" nowemu hatchbackowi wiele rozwiązań technicznych modelu 156, włącznie ze skrzynią biegów Selespeed.

Nie jest więc wykluczone pojawienie się kolejnej fantastycznej wersji "Quadrifoglio Verde" z 2,5-litrowym silnikiem V6, stanowiącej bezkompromisową konkurencję dla wprowadzonego niedawno Golfa V6 4-Motion. Jednak z punktu widzenia sukcesów w rankingach sprzedaży na większe zainteresowanie liczyć mogą wersje wyposażone w mniejsze czterocylindrowe silniki benzynowe Twin Spark oraz 1,9-litrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa JTD.

Następca Alfy 145/146 ma być szerszy i dłuższy od aktualnego modelu, ponadto istotnie zwiększony zostanie rozstaw osi, dzięki czemu we wnętrzu auta klasy kompakt spodziewać się można przestronności porównywalnej z limuzyną 156.