Ruch w salonach był co prawda duży, gdyż w sumie sprzedano prawie 46 tys. nowych aut, ale było to tyle samo, co przed rokiem. To i tak dobrze, bo po zmianach w rozliczeniach podatkowych za zakup aut przez firmy można było się spodziewać sporego spadku popytu.

A auta kupowane na REGON to prawie 70 proc. miesięcznej sprzedaży. Klienci indywidualni kupują zaledwie co trzeci nowy samochód wyjeżdżający z salonu. Ich ulubione modele to: Toyota Yaris, Škoda Fabia i Fiat Tipo. Natomiast jeśli chodzi o importerów, to poza Škodą, VW, Toyotą i Oplem do pierwszej piątki marek najchętniej wybieranych w Polsce awansowała Kia ze sprzedażą 2713 aut. Statystyki pokazują, że wyraźnie rośnie zainteresowanie samochodami z silnikami benzynowymi. Stanowią one blisko 73 proc. nowych aut wyjeżdżających z salonów.

O blisko 5 proc., do ok. 2 tys. sztuk, wzrosła sprzedaż hybryd. W porównaniu ze styczniem ubiegłego roku teraz o blisko 40 proc. spadło zainteresowanie elektrykami. Sprzedano tylko 78 pojazdów na baterie. W tej klasie rewelacji zatem nie ma, a przecież już wkrótce na naszych drogach ma jeździć milion samochodów elektrycznych.

W najbliższych miesiącach w salonach znajdzie się sporo nowości, i to w różnych klasach. Dziś opisujemy i testujemy m.in. VW Passata po liftingu, nową Mazdę 3, Volvo V60 Cross Country i Dacię Duster w wersji pikap. Polecamy też prezentację 10 kompaktowych 10-latków z mocnymi i trwałymi silnikami. 

Zapraszamy do lektury najnowszego wydania Auto Świata

Auto Świat 7/2019