Nicolas George Hayek był z pochodzenia Libańczykiem, ale miał korzenie greckie. Po poślubieniu Szwajcarki przeniósł się do Europy. Karierę zawodową rozpoczynał od doradztwa, ale już w latach osiemdziesiątych należał do wpływowych osób szwajcarskiego biznesu.

W 1985 roku stał się większościowym udziałowcem grupy inwestycyjnej reorganizującej upadających szwajcarskich producentów zegarków.

Grupa Swatch skupiła 14 znanych producentów jak: Swatch, Omega, Longines, Tissot, Certina czy Lanco. Jednak jego marzeniem było stworzenie własnego oszczędnego auta miejskiego. Pierwsze rozmowy w sprawie realizacji swojego projektu prowadził już w latach osiemdziesiątych minionego stulecia z koncernem Volkswagen.

Jednak projekt o nazwie Swatchmobile ostatecznie trafił do Stuttgartu. Mercedes-Benz już wcześniej pracował nad podobnym projektem. W 1994 roku powołano do życia wspólne przedsiębiorstwo. Nowy samochód miejski nie stał się typowo ludowym autem, ale czymś stylowym.

Jego ceny wypozycjonowano na poziomie produktów z trójramienną gwiazdą. MCC Smart City Coupé po raz pierwszy został zaprezentowany jesienią 1997 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.

Jednak szybko pojawił się zimny prysznic, bo auto w wielu przypadkach przewracało się do tyłu. Produkcję wstrzymano i w ramach modyfikacji zamontowano system stabilizacji, który ten problem usunął.

Ponownie produkcja seryjna rozpoczęła się 2 lipca 1998 roku, ale już na początku 1997 roku Hayek, który wyczerpał swoje zasoby finansowe, opuścił spółkę Micro Compact Car AG i wszystkie swoje udziały odsprzedał Daimlerowi.

Jak wiadomo Smart odniósł ostatecznie sukces rynkowy, czego najlepszym potwierdzeniem jest sprzedanie 770 256 egz. pierwszej generacji.

Hayek zmarł 28 czerwca 2010 roku w swoim domu w szwajcarskim Biel.