Tym razem wnikliwym badaniom poddano 37 pneumatyków o rozmiarach 175/65 R14 i 195/65 R15, a więc opony jakie najczęściej montowane są w autach małych klasy B i kompaktach z segmentu C.

37 kompletów opon różnych producentów z czego 3 stanowiły zestawy wielosezonowe zostały sprawdzone pod kątem takich kryteriów jak: właściwości jezdne na suchej i mokrej nawierzchni, jazda po śniegu i lodzie, błocie pośniegowym, a także pod kątem zużycia paliwa i emitowania hałasu. W łącznym zestawieniu egzaminu nie zdało 8 produktów otrzymując tym samym notę "nie polecane". Ponownie potwierdziła się tutaj pewna prawidłowość obowiązująca od momentu kiedy rynek zalały opony z dużo niższego przedziału cenowego. Na oponach nie warto oszczędzać.

Jak zaznacza w swoim raporcie ADAC, tylko opony które uzyskały co najmniej dobre oceny we wszystkich kategoriach testu mogły być później uwzględnione na najwyższych stopniach zestawienia.

W kategorii opon 175/65 R14, a więc pneumatyków najczęściej spotykanych w autach klasy B, niemiecki automobilklub pod lupę wziął dwadzieścia zimówek oraz jeden komplet opon uniwersalnych. W tej grupie wytypowano 4 zestawy, które określono jako "szczególnie godne polecenia". Są to modele: Vredestein Snowtrac 3, Continental WinterContact TS 800, UltraGrip 7+ firmy Goodyear i Dunlop SP Winter Response. Ze swoich zadań postawionych w teście dobrze wywiązała się też opona wielosezonowa Goodyeara o nazwie Vector 4 Season, która otrzymała końcowy komentarz "godna polecenia". Zaskakująco słabo powyższy produkt zdał egzamin z jazdy na suchej nawierzchni, a wiele typowo zimowych opon wypadło w porównaniu z nim o wiele lepiej. Był to jednak jedyny poważny minus tego modelu.

Pozostałe propozycje w tej grupie zanotowały już diametralnie różniące się od siebie wyniki. Dziewięć kolejnych, podobnie jak wielosezonówka otrzymało notę "godne polecenia", dwie umiarkowaną, zaś pięć kompletów zakończyło test komentarzem "nie polecane". Szczególnie słabą jakość oraz skłonność do zaserwowania kierowcy ryzykowanych sytuacji na drodze zaprezentowały: Gislaved EuroFrost 3 Silica, Maxxis Presa Snow Wintermaxx, Tigar Winter 1, Ceat Artic III oraz Linglong Winter Hero Radial 652.

Podobne rozbieżności w ocenach zauważone zostały także w drugiej grupie rozmiarowej opon 195/65 R15. Tutaj zimowym przeszkodą poddanych zostało siedemnaście modeli i dwa komplety wielosezonówek. "Szczególnie godne polecenia" są egzemplarze Goodyear UltraGrip 7+, Continental WinterContact TS 830, Pirelli W 190 Snowcontrol i Dunlop SP Winter Sport 3D. Jedenaście innych z kolei zadowoliło się, równie korzystną notą "godne polecenia".

W przypadku opon wielosezonowych stwierdzono kilka istotnych mankamentów. Model Vredestein Quatrac 3 za kiepską przyczepność na mokrej, ośnieżonej i dziurawej nawierzchni otrzymał ocenę umiarkowaną. Drugi z tej kategorii opon, Goodyear Vector 4 Season nie wykazał z kolei żadnej przewagi podczas jazdy po suchym torze nad oponami stricte zimowymi. Okazał się jednak najcichszym pneumatykiem w całym zestawieniu i tym samym otrzymał komentarz końcowy kwalifikujących go do produktów wartych uwagi.

Pozostali reprezentanci, którzy jak jeden mąż pochodzą z Dalekiego Wschodu i pozycjonowani są w segmencie tanich opon otrzymali najniższą ocenę. Są to: Nangkang Snow Viva SV-1, Marshal I'ZEN KW 15 oraz Wanli Winter Challenger S 1086.

Śnieg, oblodzona nawierzchnia, błoto pośniegowe to tylko niektóre z niebezpieczeństw, na jakie możemy się natknąć podróżując po naszych drogach. Dlatego dobór odpowiedniego ogumienia to naprawdę poważna sprawa.