W tekście i zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Hyundai Tucson – energii pod dostatkiem
Prawie każdy z silników nowego Hyundaia Tucson wspomagany jest przez energię elektryczną. Miękkie hybrydy to dwa benzyniaki – 150 KM (napęd na przód) i 180 KM (4x4). Klasyczna hybryda ma moc 230 KM (napęd na przód lub 4x4). SUV w tym wydaniu osiąga setkę po 8 s, a średnie spalanie to 5,5 l/100 km. Wersja plug-in ma układ o mocy 265 KM, a oprócz 180-konnego benzyniaka mamy tu elektryczny motor generujący 91 KM. Wersja PHEV w hybrydowym trybie pali tylko 1,4 l/100 km. Po naładowaniu baterii o pojemności 13,8 kWh bezemisyjnie można pokonać 74 km.
Hyundai Kona – hybrydowo lub elektrycznie
W tym modelu do wyboru jest zarówno klasyczna hybryda, jak i wersja elektryczna. W pierwszej postaci do dyspozycji mamy 141 KM mocy, a średnie spalanie wynosi 4,9 l/100 km. Kona Electric występuje z dwoma silnikami do wyboru – o mocy 136 lub 204 KM. W pierwszej na pokładzie są akumulatory o pojemności 39 kWh, a zasięg wynosi 305 km. W drugiej baterie mają pojemność 64 kWh, a maksymalny zasięg to 484 km. Przy użyciu ładowarki o mocy 100 kW prąd w baterii można uzupełnić w zakresie 10-80 proc. po 47 min. Najmocniejsza elektryczna Kona przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,9 s.
Hyundai Ioniq 5 – zawsze z prądem
To pierwszy Hyundai, który od podstaw powstał jako pojazd elektryczny. Do wyboru są dwie wersje napędu i dwie wersje akumulatorów. Z bateriami o pojemności 58 kWh występują jednostki 170- lub 235-konna, a z akumulatorem o poj. 73 kWh wersje o mocy 218 bądź 305 KM. Maksymalny zasięg w cyklu miejskim wynosi od 587 km do nawet 686 km. W najsłabszej wersji "setkę" uzyskuje się po 8,5 s, a w najmocniejszej po 5,2 s. Prąd w mniejszej baterii można uzupełnić od 10 do 80 proc. po 47 min (moc ładowania 50 kW) lub po 18 min (350 kW). Z większym akumulatorem trwa to: 57 i 18 min.