Land Rover Discovery
Auto Świat Wiadomości Nie idzie na żadne kompromisy

Nie idzie na żadne kompromisy

Land Rover DiscoveryLand Rover
Sprawdź ceny

Land Rover Discovery to kompletny SUV, który sprawdzi się w każdej sytuacji. Perfekcyjnie spisuje się jako auto rodzinne, reprezentacyjne, a także podczas terenowych wypraw. Samochód zawsze ma napęd na wszystkie koła, a pod maską może pracować silnik benzynowy lub wysokoprężny.

W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Land Rover Discovery – elegancja bez ograniczeń

Discovery ma stylistykę, która prezentuje się elegancko, wręcz szlachetnie. To zasługa gładkich linii, dwukolorowego malowania oraz efektownych alufelg. Wnętrze, które może być wykończone skórą, aluminium czy fortepianowym lakierem, tchnie luksusem, a ilość miejsca zaspokoi potrzeby najbardziej wybrednych klientów. Samochodem może podróżować maksymalnie siedem osób, a do tego dochodzi bagażnik o pojemności 172/986/2068 l. Ten Land Rover się również w karawaningu, bowiem można nim holować przyczepy o maksymalnej masie 3500 kg.

Sprawdź ceny

Land Rover Discovery – terenowe atrybuty

Seryjny napęd na wszystkie koła to nie jedyny element, który sprawia, że Discovery wykazuje się dobrą dzielnością terenową. Podczas podróżowania po wymagających bezdrożach pomagają również: dwustopniowa skrzynia rozdzielcza z reduktorem, system Terrain Response 2, jak również aktywna blokada tylnego dyferencjału. Do tego pomocą służy odpowiednia architektura nadwozia. W wersjach z pneumatycznym zawieszeniem kąty natarcia/rampowy/zejścia wynoszą odpowiednio 34/27,5/30 stopni.

Sprawdź ceny

Land Rover Discovery – z elektryczną pomocą

Samochód dostępny jest z silnikami benzynowymi lub diesla. Jednak niezależnie od rodzaju zasilania są to miękkie hybrydy. Bazowy benzyniak generuje 300 KM i 400 Nm, a 100 km/h uzyskuje po 7,7 s. Mocniejsza 360-konna odmiana produkuje 500 Nm i z taką prędkością może jechać po 6,8 s. Gama jednostek wysokoprężnych zaczyna się od 249-konnej odmiany (570 Nm), która do 100 km/h rozpędza się po 8 s. Z kolei mocniejsze wydanie generuje 300 KM i aż 650 Nm, a "setkę" osiąga po 6,9 s. W każdej wersji standardem jest 8-biegowa skrzynia automatyczna.

Sprawdź ceny

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji