Właścicielem i założycielem firmy jest Dirk Oehlerking, który urodził się w 1963 roku. Podczas swojej drogi zdobył 230 trofeów i nagród w motocrossie oraz enduro. Koniec kariery nie oznaczał końca jego przygody z motocyklami. Ta trwa do dziś pod szyldem Kingston Custom.

Kingston Yamaha SR500 z fragmentem silnika od Porsche 911 Turbo z generacji 930
Kingston Yamaha SR500 z fragmentem silnika od Porsche 911 Turbo z generacji 930

W swoim portfolio firma ma dwa projekty, na które zwróciliśmy szczególną uwagę. Pierwszy z nich ujrzał światło dzienne rok temu podczas imprezy Glemseck 101. Bazą motocykla była Yamaha SR500. Silnik został przebudowany i jego górna część pochodzi od Porsche 911 Turbo z generacji 930, która była produkowana od 1975 aż do 1989 roku.

Kingston Yamaha SR500 z fragmentem silnika od Porsche 911 Turbo z generacji 930
Kingston Yamaha SR500 z fragmentem silnika od Porsche 911 Turbo z generacji 930

Dla Dirka było to przede wszystkim wyzwanie żeby zbudować dziki i wyjątkowy motocykl. Dzięki połączeniu dwóch silników powstał nowy motor o pojemności 609 cm3. Motocykl waży 126 kilogramów. Wyposażono go między innymi w gaźnik Mikuni, filtr powietrza K&N oraz wydech z motocykla marki Norton.

Kingston BMW R100/7 turbo
Kingston BMW R100/7 turbo

Drugi motocykl to BMW Turbo Salt Racer. Dirk od zawsze chciał zbudować turbodoładowane BMW, ale była to rzecz tak rzadka, że nie mógł znaleźć dokumentacji w internecie. W końcu trafił na artykuł w magazynie z 1981 roku, gdzie opisywano Stütz BMW Turbo. Co więcej - znalazł on BMW R100 RS z zestawem Stütz. Warto wspomnieć, że doładowanie podnosiło moc do 100 koni mechanicznych. Dirk bez zastanowienia kupił motocykl, a następnie rozebrał go żeby poznać tajniki budowy całego zestawu.

Kingston BMW R100/7 turbo
Kingston BMW R100/7 turbo

Po takich przygotowaniach nabył BMW R100/7 i wzbogacił o turbosprężarkę z osprzętem pochodzącą z Porsche 924. Do tego odchudził wał korbowy, koło zamachowe i sprzęgło, a także zamontował nowe zawory i głowicę.

Kingston BMW R100/7 turbo
Kingston BMW R100/7 turbo

Tłoki zostały odchudzone do 500 gram. Gaźnik Bing został rozwiercony z 40 do 41 milimetrów. Po tych wszystkich modyfikacjach silnik ma moc 126 koni mechanicznych przy ciśnieniu 1,25 bara. Waga motocykla zalanego do pełna to 156 kilogramów.