Dwie nowe nawigacje samochodowe w rozmiarze XXL. Tak reklamuje się Becker na tegorocznych targach IFA, podczas których można po raz pierwszy zobaczyć nowy sprzęt nawigacyjny: Ready 70LMU i Transit 70 LMU. Ostatni dzwonek na tak dużą nawigację, czy próba stworzenia nowej niszy?
Prawie 18 cm wyświetlacza7 cali czyli 17,8 cm. Całkiem spora powierzchnia jak na ekran nawigacji samochodowej. Szczególnie do niedużego samochodu. Becker zapobiegliwie dodaje, że nową nawigację docenią kierowcy ciężarówek. Nie tylko ze względu na ekran, ale także na łączność WiFi. Zacznijmy jednak od ekranu.
Niemcy chwalą się, że w nowych nawigatorach wstawili niezwykle porządne matryce o wysokiej rozdzielczości. To wersje jak w nowoczesnych telefonach komórkowych: pojemnościowe. I podobnie jak w zaawansowanych smartfonach: pokryte taflą prawdziwego szkła.
Po co WiFi w nawigacji?Też zadawaliśmy sobie to pytanie. Becker twierdzi jednak, że zastosowanie Wi-Fi w modelu Transit znacząco poprawiło szybkość transmisji danych a także korzystnie wpłynęło na kompatybilność z telefonami. Większość współczesnych smart fonów może pracować jako router Wi-Fi, co z pewnością ułatwi nawiązanie połączenia z siecią przez nawigację. Dzięki połączeniu można korzystać z aktualizowanych na bieżąco informacji o ruchu drogowym czy obiektach POI. Ale nie za darmo. Na razie usługa jest dostępna bezpłatnie przez 30 dni od pierwszego uruchomienia.
Lepsze nawigowanie?Tak przynajmniej twierdzi Becker podczas zachwalania nowych rozwiązań. Programiści duży nacisk położyli na możliwie najbardziej przydatne wskazówki. Stąd poprawiony asystent pasa ruchu z lepszą informacją o nadchodzących zmianach w kierunku jazdy. A także funkcję uczenia się nawyków kierowcy, gdy jedzie wbrew wskazaniom nawigacji.
W wersji dla ciężarówek pojawiły się praktyczne udogodnienia. Można nawet konfigurować trasę z uwzględnieniem profilu kierowcy, danych o ładunku, masie a także dodatkowymi danymi od przewoźnika (np. specjalne profile pojazdów). Co ciekawe system podczas wyznaczania trasy pokazuje alternatywą trasę dla samochodu osobowego, co ma pomóc kierowcy lepiej ocenić wyznaczoną trasę dla ciężarówki czy kampera.
Ile?W Niemczech sprzęt Ready 70 LMU dostępny będzie od października w cenie 239 euro. Odmiana Transit 70LMU znacznie droższa: 419 euro.