Kto chce kupić pierwsze na świecie radio samochodowe z wielkim 8 calowym ekranem (Alpine INE-W928R) musi się przygotować na dodatkowe wydatki. By zmieścić radio w desce rozdzielczej trzeba jeszcze zainwestować w odpowiednią ramkę. A to oznacza, że nie do każdego samochodu można od ręki dopasować nowe radio nawigacyjne.
Kiedy po raz pierwszy pokazano pierwsze radio samochodowe 2 DIN z 8 calowym ekranem Alpine INE-W928R mało kto przypuszczał, że z dopasowaniem sprzętu do samochodu mogą być problemy. Okazało się bowiem, że aby zmieścić radio multimedialne z tak dużym ekranem trzeba zainwestować w odpowiedni zestaw montażowy. Można wprawdzie próbować inwencji instalatora w dobrym warsztacie car audio, ale póki co Alpine rekomenduje własne zestawy montażowe. Co wchodzi w skład zestawu?
Nie tylko ramka
Pakiet instalacyjny to nie tylko plastikowa ramka wykończeniowa. To także odpowiednie uchwyty i adaptery połączeniowe. Uchwyty są niezbędne do tego, by duże i ciężkie radio solidnie zamocować we wnęce montażowej. Adaptery przydadzą się zaś do tego by podłączyć stację multimedialną do instalacji CAN samochodu. Dzięki temu można wykorzystać sygnał z czujnika prędkości samochodu (tzw. Speed Pulse – co poprawia pracę nawigacji) a także fabryczne sterowanie w kierownicy i komunikację z wyświetlaczem samochodu.
Koszty
Ile trzeba zapłacić za pakiet instalacyjny? To zależy od samochodu. Zestaw do KIA Sportage III kosztuje 199 zł. Do Mitsubishi ASX trzeba zapłacić 449 zł. Do różnych modeli Mercedesa (A, B, Vito, Viano) kosztuje 499 zł. Najwięcej kosztują zaś odmiany do aut z grupy VW (Seat, Skoda, VW): 699 zł.