Moda na głośniki dedykowaneZaczyna się moda na głośniki samochodowe specjalnie zaprojektowane do wybranych modeli i marek. To dobre zamienniki sprzętu instalowanego fabrycznie. I zwykle najprostszy sposób na to, by bez zbędnych modyfikacji poprawić jakość dźwięku. Ciekawe zestawy do BMW i VW przygotował właśnie MB Quart, jedna z najbardziej renomowanych firm car audio.
Głośniki specjalnie zaprojektowane jako zamienniki opracowano na początek do wybranych modeli BMW i VW. W przypadku BMW są to modele serii 1 (E81, E82, E87, E88), 3 (E46, E90, E91, E92) i 5 (E60, E61) oraz X1 (E84). W przypadku Volkswagena nowe głośniki pasują do takich modeli jak Bora, Polo (6R, 9N), Golf (IV, V, VI), Scirocco III, Passat (1996 – 2005).
Zestawy basowe i gotowe pakietyOfertę głośników ciekawie podzielono. Można kupić gotowe pakiety głośników w formie kompletu do wymiany wszystkich fabrycznych modeli instalowanych z przodu. W zestawie znajdują się okablowanie, adaptery i wszystkie niezbędne zwrotnice. Łatwo na nie zwrócić uwagę w zestawach trójdrożnych – w zestawie wówczas znajdują się cztery oddzielne zwrotnice do podłączenia wszystkich głośników.
Kto nie potrzebuje wymieniać wszystkich głośników ma alternatywę: pakiety basowe. Oddzielne modele głośników niskotonowych w odpowiednich rozmiarach (165 mm, 200 mm, 217 mm) można zainstalować w miejsce sprzętu fabrycznego. W gamie są również wersje do zamocowania w podłodze, co jest specyficznym rozwiązaniem stosowanym w BMW.
Fotograficzna instrukcja: łatwiej się nie daMB Quart zachęca do samodzielnego montażu. Do wszystkich głośników dołącza bowiem nietypowe instrukcje instalacji. Umieszczono w nich zdjęcia jak krok po kroku zdemontować tapicerkę i maskownice a następnie zamontować nowe głośniki. Kto nie czuje się na siłach może zawsze skorzystać z usług warsztatu. To dobre rozwiązanie by uniknąć problemów z przypadkowym uszkodzeniem tapicerki i spinek podczas samodzielnych prób.
Ile kosztują głośniki do BMW i VWDolny pułap cen wyznacza pakiet basowy do VW. Za parę modeli 165 mm trzeba zapłacić 299 zł. 50 zł więcej kosztuje odpowiednik basowy do BMW. Znacznie droższe są zestawy rozbudowane. Kompletny trójdrożny system do Golfa V kosztuje 1149 zł. Jeszcze więcej trzeba wydać za trójdrożny zestaw do BMW: 1499 zł.