Czy fabryczna nawigacja prowadzi w pole? Tak, to się zdarza. Nawet najbardziej renomowanym markom. Fabryczna nawigacja w Dacii Sandero także może wyprowadzić na plac budowy. Zawarte w niej mapy obejmują sieć autostrad w Polsce: w nieodległej przyszłości. Nawigacja prowadzi zatem autostradami, których wciąż nie ukończono. Problem dotyczy A1 w okolicach Włocławka a także budowanych odcinków A4.
Nawigacja w Dacii może także poprowadzić drogą brukową (tak jak nam się przytrafiło w okolicach dworca PKP w Siedlcach). I to nawet wówczas, gdy wybierzesz profil trasy szybkiej. Szybkiej czyli jakiej? Jeszcze do niedawna wybór trasy szybkiej w nawigacji oznaczał, że poprowadzi nas drogami najwyższych kategorii: krajowymi i wojewódzkimi. Obecnie jednak trasa szybka jest traktowana zupełnie inaczej: liczy się czas dotarcia do celu. Nawet gdy po drodze masz przejechać drogą brukową. Realna oszczędność? W przypadku drogi w Siedlcach: kilka minut. To dla ruchu lokalnego bardzo dogodny skrót. I jako taki: uwzględniony przez nawigację.
Czy winić nawigację w Dacii? Wbrew pozorom podobną trasę mogą wyznaczyć nawigacje w samochodach znacznie lepszych marek. A czy chcielibyście podróżować po bruku? Jeśli nie, to lepiej wybrać inny wariant trasy: optymalną lub ekonomiczną. I na wszelki wypadek dokładnie sprawdź przebieg trasy: choćby w Google Street View. Szczególnie wtedy, gdy wyruszasz w podróż w nieznane miejsce.
Galeria zdjęć
Brukowy odcinek w Siedlcach. Według nawigacji to korzystny odcinek do podróży z Siedlec w stronę Lublina. Całkiem dogodny skrót, który umożliwi zaoszczędzenie kilku minut jazdy.
Dacia Sandero Stepway bez problemu pokonała bruk. Ale czy kierowca będzie chciał jeździć po kiepskich drogach, gdy nawigacja prowadzi?
Dacia Media Nav po wybraniu trasy szybkiej prowadzi brukowym odcinkiem drogi w Siedlcach. Czy wybierzesz inną drogę, czy też zaufasz nawigacji?
Dacia Media Nav: jechać czy nie jechać? Wbrew pozorom to dogodny skrót w Siedlcach. Nawigacja zachowała się prawidłowo.