Holendrzy stale udoskonalają swój pionierski system informacji o ruchu drogowym i utrudnieniach: Traffic. System, do którego dostęp można uzyskać poprzez połączenie z internetem. Potrzebna jest do tego odpowiednia nawigacja samochodowa (połączenie z siecią poprzez Bluetooth lub wbudowany moduł z kartą SIM) lub aplikacja w telefonie. Co ważne nie trzeba nawet wyznaczać trasy, by przejrzeć na mapie lokalizacje korków i innych utrudnień. Wszystkie aktualizowane na bieżąco.
Dla wszystkich użytkowników. Od razuNowa wersja usługi Traffic dostępna jest automatycznie dla wszystkich użytkowników. Wzbogacono ją o kilka nowych funkcji, które mają przede wszystkim poprawić dokładność działania. I ostrzegania. Nic bowiem tak nie irytuje jak nawigacja, która ostrzega o nie istniejących korkach czy utrudnieniach, które dawno już zlikwidowano.
TomTom odważnie twierdzi, że nowa wersja Traffic jest tak dokładna, że może wskazać precyzyjną lokalizację korka. Z nią powiązano funkcję ostrzegania o zbliżaniu się do korka. W zamierzeniu twórców funkcja ma pomóc unikać typowych karamboli, gdy samochody najeżdżają na pojazdy stojące w korku. W miarę zbliżania się do zatoru nawigacja ma pokazywać korek a także ostrzegać gdy prędkość zbliżania jest zbyt duża.
Wykrywanie dróg zamkniętych dla ruchuPrócz ostrzegania o korkach poprawiono także informacje o innych utrudnieniach. Nowy Traffic ma automatycznie wykrywać drogi zamknięte dla ruchu. Swoim zasięgiem obejmie nie tylko autostrady ale także drogi drugorzędne. Niemniej, nie wszystkie a jedynie te, które TomTom uznaje za kluczowe.
W ramach usprawnień dodano także automatyczne wykrywanie robót drogowych na autostradach oraz funkcję o tajemniczej nazwie „predykcyjna ocena przepływu ruchu”. O co chodzi? TomTom twierdzi, że po raz pierwszy dostawcy aplikacji nawigacyjnych, partnerzy z branży motoryzacyjnej oraz agencje rządowe będą mogły przewidywać zatory na drogach oraz prognozować oczekiwaną prędkość jazdy przez zatłoczone drogi. Prognozowanie będzie miało oczywiście wpływ na jakość wyznaczania tras i szacunkowego obliczenia czasu dotarcia na miejsce.