Audi RS 4 Avant wykorzystuje tą samą wysokoobrotową jednostkę napędową V8, którą można znaleźć w modelu RS 5 Coupe. Z 4163 cm3 generuje ona 450 KM przy 8250 obr./min; moc jednostkowa wynosi 108,1 KM na litr. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm, jest dostępny od 4000 do 6000 obr./min. RS 4 Avant na sprint do setki potrzebuje 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Można ją opcjonalnie podwyższyć do 280 km/h.

Montowany ręcznie w fabryce w Gyor na Węgrzech silnik 4,2 FSI, zużywa średnio mniej niż 11 litrów paliwa. Jednostka współpracuje z seryjną, siedmiobiegową skrzynia S tronic, która pozwala zmieniać biegi ręcznie, za pomocą dźwigni lub łopatek przy kierownicy lub korzystać z automatycznej dwusprzęgłowej przekładni. By dynamicznie ruszyć z miejsca, można aktywować funkcję Launch Control, która zarządza sprzęgłem, by wystartować przy optymalnych obrotach oraz minimalnym poślizgu opon.

W modelu RS 4 Avant, podobnie jak w przypadku każdego modelu Audi RS, stały napęd na cztery koła quattro jest standardem. Jego podstawowe ustawienie to 40:60 z naciskiem na tył, ale element przeniesienia napędu między osiami pozwala na zmianę rozkładu sił napędowych - do 70 proc. sił może zostać przekierowane na przód, natomiast max. do 85 proc., na tył pojazdu.

Samoblokujący mechanizm różnicowy, współpracuje z systemem elektronicznej blokady momentu obrotowego, który rozkłada moc na wszystkie cztery koła. Jeśli podczas dynamicznej jazdy w zakręcie, nacisk na wewnętrzne koło zmniejszy się, zostanie ono nieznacznie spowolnione jeszcze przed wystąpieniem niechcianego poślizgu. Jako opcję Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który odpowiednio rozkłada siłę napędową między tylnymi kołami.

Nowe auto wyposażono w dostosowujący się do prędkości, elektromechaniczny układ kierowniczy, który w przypadku hamowania na nawierzchniach o różnym stopniu przyczepności może pomóc kierowcy delikatnie korygując kurs. Sztywne dostrojenie zawieszenia Audi RS pwoduje, że jego nadwozie jest o 20 mm obniżone w porównaniu z modelem A4 Avant. Nowe 19-calowe, 10-ramienne obręcze aluminiowe, z oponami w rozmiarze 265/35 należą do wyposażenia standardowego. Opcjonalnie Audi oferuje 20-calowe obręcze z oponami o rozmiarze 265/30.

Za dużymi kołami znajdują się wentylowane tarcze w stylistyce fali. Przednie tarcze mają 365 mm średnicy. W celu szybkiego odprowadzania ciepła, zmniejszania napięć oraz uniemożliwienia przekazywania skoków temperatur, stalowe tarcze hamulcowe są perforowane i połączone trzpieniami z aluminiowymi piastami. Nowy kształt tarcz hamulcowych pozwolił zmniejszyć ciężar mas nieresorowanych o około trzy kilogramy. Zaciski hamulcowe zostały polakierowane na wysoki połysk w kolorze czarnym, przednie mają po osiem tłoków oraz emblemat RS. Elektroniczna kontrola stabilizacji toru jazdy ESP posiada tryb sportowy, który można całkowicie wyłączyć. Na życzenie, Audi montuje na przedniej osi tarcze ceramiczne o średnicy 380 milimetrów, wzmacniane włóknem węglowym oraz sześciotłokowe zaciski hamulcowe w kolorze szarego antracytu.

Do wyposażenia standardowego Audi RS 4 Avant należy system Audi drive selekt, który pozwala kierowcy na wybór jednego z trzech trybów: comfort, automatic i dynamic. Różnią się one charakterystyką pracy układu kierowniczego, siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz przepustnicy. System Audi drive selekt umożliwia także zmianę brzmienia układu wydechowego. W trybie dynamic, redukcji biegów towarzyszą efektowne, charakterystyczne dźwięki. W samochodzie wyposażonym w system MMI, kierowca ma dodatkowo możliwość indywidualnej konfiguracji profilu ustawień. Obok sportowego mechanizmu różnicowego, jako element systemu Audi drive select, dostępny jest także dynamiczny układ kierowniczy. Zmienia on swoje własciwości, w zależności od prędkości jazdy, o prawie 100 procent oraz automatycznie kontruje kierownicą w granicznym obszarze na zakrętach.

Kolejną opcją oferowaną przez Audi, jest zawieszenie sportowe plus z układem Dynamic Ride Control (DRC), doskonale amortyzującym pojazd podczas jazdy. Przewody olejowe oraz zawór centralny łączą po dwa amortyzatory rozmieszczone naprzeciwlegle po przekątnej. W trakcie szybkiego pokonywania zakrętów system wzmacnia np. usztywnienie przedniego zewnętrznego koła. Charakterystyka zawieszenia sportowego plus jest zmienna i może być ustawiona poprzez Audi drive select w trzech trybach.

Wygląd zewnętrzny Audi RS 4 Avant podkreśla atletyczny charakter samochodu. Rama w odcieniu matowego aluminium okala charakterystyczną osłonę chłodnicy singleframe. Siatka w kształcie rombów, błyszczy kolorem antracytu. W reflektorach w kształcie klina, diodowe światła do jazdy dziennej "otaczają" światła Xenon plus. Powietrze przepływa przez duże podzielone poprzeczkami otwory, które zostały osadzone w charakterystycznym zderzaku. Sam zderzak, podobnie jak w samochodach wyścigowych, wyposażony jest w splitter.

Patrząc z boku uwagę zwracają masywne nadproża oraz poszerzone nadkola z ostro zarysowanymi poziomymi krawędziami górnymi, które nawiązują nieco do pioniera napędu na cztery koła - Audi quattro z roku 1980. Obudowy lusterek zewnętrznych oraz listwy dekoracyjne, wykonane zostały w kolorze matowego aluminium. Spojler dachowy zapewnia niezbędną siłę docisku na oś tylną. Charakterystyczny zderzak i owalne końcówki rur podwójnego układu wydechowego dominują z tyłu pojazdu. Są one zintegrowane z uniesionym dyfuzorem. Na życzenie, Audi oferuje potężnie brzmiący sportowy układ wydechowy z czarnymi końcówkami. Światła tylne LED zdobią eleganckie pasy świetlne.

Nadwozie Audi RS 4 jest o 20 mm dłuższe oraz o 24 mm szersze w porównaniu z Audi A4 Avant, ale o 20 mm niższe. Paleta kolorów oferuje osiem odcieni - po jednym lakierze standardowym oraz metalicznym, cztery odcienie perłowe oraz specjalne odcienie kryształowe: srebrny Prisma oraz czarny Panther. Dolna część pojazdu została w dużym stopniu obudowana. W niej znajdują się wloty powietrza siedomiobiegowej przekładni S tronic oraz przednich hamulców.

Wnętrze modelu RS 4 Avant jest utrzymane w całkowitej czerni, z wyjątkiem podsufitki, która jest dostępna na życzenie w kolorze srebrnym. Chromowane elementy na przyciskach oraz przełącznikach, nadają wnętrzu charakter. Aplikacje dekoracyjne wykonane są standardowo z karbonu, opcjonalnie ze szczotkowanego aluminium, aluminium Race, czarnego lakieru fortepianowego lub z jasnego splotu ze stali szlachetnej.

Standardowo, przednie sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami są elektrycznie regulowane oraz podgrzewane. Pokrycie siedzeń to połączenie czarnej skóry i alcantary. Opcjonalnie można wybrać skórę Feinnappa, dostępną w kolorze czarnym lub srebrnym, podkreśloną ozdobnym obszyciem w kolorze szarym. Alternatywnie można wybrać siedzenia kubełkowe lub fotele klimatyzowane i wentylowane. Wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony od dołu wieniec. Łopatki przełączników na kierownicy są aluminiowe. System informacji kierowcy z kolorowym wyświetlaczem, łączy menu RS z zegarem pomiaru czasu okrążeń oraz termometrem oleju.

Tablica rozdzielcza błyszczy fortepianową czernią. Dźwignia zmiany biegów siedmiostopniowej przekładni S tronic, została wykonana w stylistyce RS. Klamki zbudowane są z dwóch delikatnych elementów. Jest to typowy detal wyróżniający modele RS. Pedały, podpórka pod lewą nogę, nawiewy, łopatki na kierownicy, przyciski MMI oraz inne elementy obsługi, błyszczą w kolorze aluminium. Aluminiowe aplikacje dekoracyjne zdobią listwy progowe a umieszczone na nich emblematy RS 4 dodają samochodowi charakteru.

Opcjonalnie, we wnętrzu pojazdu, Audi oferuje wysokiej jakości pakiety skórzane dla wszystkich wersji siedzeń, w tym pakiet stylistyczny, w skład którego wchodzą siedzenia kubełkowe RS 4 ze stebnowaniem w kształcie rombów. Szeroka gama zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę oraz ułatwiających komunikację, m.in. telefon samochodowy z Bluetooth, łączący Audi RS4 Avant z Internetem, uzupełnia listę dostępnych opcji.

W bagażniku wielkości 1430 litrów można zamontować dodatkowo, dostępny jako opcja: system szyn wraz z zestawem mocującym oraz otwieraną elektrycznie tylną klapę.

Sprzedaż Audi RS 4 rozpocznie się jesienią tego roku.