Logo
WiadomościPremieryBMW M4 Competition Cabrio z napędem 4x4 w standardzie

BMW M4 Competition Cabrio z napędem 4x4 w standardzie

Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Bawarski koncern przedstawia gorący model topless – BMW M4 Competition Cabrio, który – inaczej niż wariant coupé M4 – dostępna będzie tylko z napędem 4x4 w standardzie. Samochody będą dostępne od lipca tego roku, ale ceny znamy już dziś.

BMW M4 Competition Cabrio (2021)
Zobacz galerię (20)
BMW
BMW M4 Competition Cabrio (2021)

M4 gotowe na sezon letni. Po wariancie coupé i limuzynie M3, M4 Cabio jest trzecim modelem M klasy średniej premium, który wraz z serią 4 Cabrio produkowane jest w bawarskim Dingolfing. Z linii montażowej tej fabryki schodzą także inne „M-ki” – M5 i M8.

W przypadku M4 monachijczycy nie biorą jeńców – startują od razu z 510-konną wersją Competition z napędem na 4 koła M xDrive i 8-stopniowym „automatem”. Stosownie do tego cena wynosi prawie pół miliona, konkretnie od 480 900 zł.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Także w przypadku M4 Cabrio BMW wraca do koncepcji miękkiego dachu. Daje się on automatycznie rozłożyć lub złożyć w ciągu 18 s – obie czynności można przeprowadzić także podczas jazdy, przy prędkości nie przekraczającej 50 km/h. Panelowy dach nowej konstrukcji jest o 40 proc. lżejszy od stalowego dachu poprzednika, jednocześnie zapewnia znakomitą izolację akustyczną. O tym, że to działa, przekonaliśmy się przy okazji jazdy M440i, z której BMW M4 Cabrio przejął nie tylko dach, lecz także drzwi, pokrywę bagażnika, okna i tylne światła. Reszta nadwozia wygląda tak jak coupé. Sztywność skrętną zwiększają dodatkowe rozpórki w tylnej części, poza tym tylna oś rozstała na nowo zestrojona.

BMW M4 Competition Cabrio - o ok. 150 kg cięższe niż coupé

Przeczytaj też:

Silnik BMW M4 Competition Cabrio jest taki jak w M4 Coupé. Trzylitrowa rzędowa „szóstka” biturbo (S58) rozwija moc 510 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm, zarządzane przez ośmiostopniową skrzynię automatyczną. Napęd na 4 koła xDrive M ze wskazaniem na tył stanowi wyposażenie standardowe. Mimo pokaźnych 1920 kg masy własnej (DIN) sprint do „setki” trwa zaledwie 3,7 s, a do 200 km/h – 13,1 s. Prędkość maksymalna może być opcjonalnie podniesiona z 250 do 280 km/h. Brzmienie silnika dobrze słyszalne jest nie tylko podczas jazdy z opuszczonym dachem. BMW zaprojektowało system dźwięków rozbrzmiewających w kokpicie, który akustycznie przybliża podróżnym muzykę silnika także przy założonym dachu. Ten syntetyczny tuning dźwiękowy będzie wkrótce dostępny także w limuzynie i coupé.

Poza tym we wnętrzu BMW M4 Competition Cabrio niewiele się zmienia w porównaniu z wersją coupé. Znajdziemy tu dużo skórzanych wykończeń i ogrzewane fotele sportowe. Za dopłatą można je wyposażyć w ogrzewanie karku i wentylację. Jeśli komuś to nie wystarczy, może dokupić Fotele kubełkowe z karbonu. Mniejszy jest za to bagażnik, którego pojemność przy zdjętym dachu wynosi 300 l, a przy założonym – 385 l.

BMW M4 Competition Cabrio – naszym zdaniem

Po dwóch generacjach BMW powróciło w M4 Cabrio do miękkiego dachu. Jednak nie do byle jakiego, tylko specjalnego panelowego, który zgrabnie zamyka wnętrze kabrioletu i sprawia, że nowe BMW M4 Competition Cabrio wygląda bardziej jak coupé niż jego poprzednicy ze składanym sztywnym dachem. Oszczędność masy znika, zabrana przez seryjny napęd na 4 koła. Spodziewane straty na dynamice będą raczej znikome, właścicielom zapewne nie popsują humoru.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium