• Kabriolet tylko w 510-konnej wersji Competition i z napędem M xDrive, przyspieszający do „setki” w 3,7 s
  • Od coupé do cabrio (i odwrotnie) w 18 s – tyle trwa składanie i rozkładanie miękkiego dachu
  • Sportowe fotele z ogrzewaniem i elektryczną regulacją mogą za dopłatą mieć wentylację i ogrzewanie karku
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

M4 gotowe na sezon letni. Po wariancie coupé i limuzynie M3, M4 Cabio jest trzecim modelem M klasy średniej premium, który wraz z serią 4 Cabrio produkowane jest w bawarskim Dingolfing. Z linii montażowej tej fabryki schodzą także inne „M-ki” – M5 i M8.

W przypadku M4 monachijczycy nie biorą jeńców – startują od razu z 510-konną wersją Competition z napędem na 4 koła M xDrive i 8-stopniowym „automatem”. Stosownie do tego cena wynosi prawie pół miliona, konkretnie od 480 900 zł.

Także w przypadku M4 Cabrio BMW wraca do koncepcji miękkiego dachu. Daje się on automatycznie rozłożyć lub złożyć w ciągu 18 s – obie czynności można przeprowadzić także podczas jazdy, przy prędkości nie przekraczającej 50 km/h. Panelowy dach nowej konstrukcji jest o 40 proc. lżejszy od stalowego dachu poprzednika, jednocześnie zapewnia znakomitą izolację akustyczną. O tym, że to działa, przekonaliśmy się przy okazji jazdy M440i, z której BMW M4 Cabrio przejął nie tylko dach, lecz także drzwi, pokrywę bagażnika, okna i tylne światła. Reszta nadwozia wygląda tak jak coupé. Sztywność skrętną zwiększają dodatkowe rozpórki w tylnej części, poza tym tylna oś rozstała na nowo zestrojona.

BMW M4 Competition Cabrio - o ok. 150 kg cięższe niż coupé

Silnik BMW M4 Competition Cabrio jest taki jak w M4 Coupé. Trzylitrowa rzędowa „szóstka” biturbo (S58) rozwija moc 510 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm, zarządzane przez ośmiostopniową skrzynię automatyczną. Napęd na 4 koła xDrive M ze wskazaniem na tył stanowi wyposażenie standardowe. Mimo pokaźnych 1920 kg masy własnej (DIN) sprint do „setki” trwa zaledwie 3,7 s, a do 200 km/h – 13,1 s. Prędkość maksymalna może być opcjonalnie podniesiona z 250 do 280 km/h. Brzmienie silnika dobrze słyszalne jest nie tylko podczas jazdy z opuszczonym dachem. BMW zaprojektowało system dźwięków rozbrzmiewających w kokpicie, który akustycznie przybliża podróżnym muzykę silnika także przy założonym dachu. Ten syntetyczny tuning dźwiękowy będzie wkrótce dostępny także w limuzynie i coupé.

Poza tym we wnętrzu BMW M4 Competition Cabrio niewiele się zmienia w porównaniu z wersją coupé. Znajdziemy tu dużo skórzanych wykończeń i ogrzewane fotele sportowe. Za dopłatą można je wyposażyć w ogrzewanie karku i wentylację. Jeśli komuś to nie wystarczy, może dokupić fotele kubełkowe z karbonu. Mniejszy jest za to bagażnik, którego pojemność przy zdjętym dachu wynosi 300 l, a przy założonym – 385 l.

BMW M4 Competition Cabrio – naszym zdaniem

Po dwóch generacjach BMW powróciło w M4 Cabrio do miękkiego dachu. Jednak nie do byle jakiego, tylko specjalnego panelowego, który zgrabnie zamyka wnętrze kabrioletu i sprawia, że nowe BMW M4 Competition Cabrio wygląda bardziej jak coupé niż jego poprzednicy ze składanym sztywnym dachem. Oszczędność masy znika, zabrana przez seryjny napęd na 4 koła. Spodziewane straty na dynamice będą raczej znikome, właścicielom zapewne nie popsują humoru.