Auto Świat Testy Testy nowych samochodów BMW M3 i M4 Competition na Torze Silesia Ring – mistrzowie prostej w opałach

BMW M3 i M4 Competition na Torze Silesia Ring – mistrzowie prostej w opałach

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Hamowanie w łuku, slalom, „driftowa ósemka”, gwałtowna zmiana pasa ruchu, przejazd zakrętu przez apex – próby przygotowane przez instruktorów BMW Driving Experience, choć wydawały się łatwe, w tylnonapędowych BMW M3 i M4 Competition weryfikowały umiejętności niejednego kierowcy.

BMW M3 Competition i BMW M4 Competition na Torze Silesia RingŻródło: Auto Świat / BMW
  • BMW M3 i M4 występują w dwóch mocach: bazowej 480 KM i Competition 510 KM
  • Sportowe BMW klasy średniej po raz pierwszy dostępne są z napędem xDrive
  • Sedan i coupe debiutują latem, jeszcze w tym roku w ofercie M4 Cabrio

Latem bieżącego roku w salonach BMW pojawią się dwa nowe modele: M3 sedan (G80) i M4 coupé (G82). BMW zapowiada, że jeszcze w tym roku ofertę uzupełni wersja M4 Cabrio. Przypomnimy tu, że jest to już 6. generacja sportowych aut klasy średniej BMW, po raz pierwszy słynny znaczek „M” pojawił się w 1986 r. w typoszeregu E30. Dwudrzwiowe auto (coupé lub cabrio) miało wówczas pod maską czterocylindrowy silnik o mocy ok. 200 KM, ważyło ok. 1200 kg i rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 6,8 s.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:BMWBMW M3BMW M4Sportowe