Bawarczycy już od 31 lat zachwycają motoryzacyjny świat swoim wyczynowym samochodem sportowym. Obecne M3 występuje wyłącznie jako sedan i w najmocniejszej wersji 450 KM osiąga „setkę” po 4,3 s.
BMW M3 Competition - nadwozie
Poszerzone nadkola, spoilery na zderzakach i progach, czarne wykończenie detali oraz kute i polerowane 20-calowe felgi – te elementy pozwalają natychmiast rozpoznać, że mamy do czynienia z niezwykle mocnym zawodnikiem. Testowy pojazd przyciągał uwagę także za sprawą lakieru Twilight Purple z oferty BMW Individual (22 988 zł). Wnętrze M3 mimo sportowych wyróżników nadal jest funkcjonalne na co dzień.
BMW M3 Competition - silnik
Sześciocylindrowiec biturbo spontanicznie reaguje na gaz, niezależnie od położenia wskazówki obrotomierza. Już podczas startu rasowo dudni, a w trakcie ostrej jazdy jego dźwięk (sztucznie wspomagany) przyprawia kierowcę o gęsią skórkę. Potężny zapas mocy sprawia, że niezależnie od rodzaju nawierzchni czy prędkości mocne wciśnięcie gazu powoduje poślizg tylnych kół. Brutalna charakterystyka napędu cieszy na torze, ale w normalnym ruchu z czasem męczy.
BMW M3 Competition - prowadzenie
Ceramiczne hamulce (opcja za 37 000 zł) zatrzymują auto ze 100 km/h błyskawicznie (32,3 m). Adaptacyjny „zawias” pozwala w łuku na wiele, ale M3 nawet w trybie Comfort nie jest wygodne.
BMW M3 Competition - koszty
Bazowe M3 kosztuje 370 000 zł, pakiet Competition 37 000 zł, a skrzynia Drivelogic 20 000 zł. Kilka dodatkowych opcji i mamy ponad 540 000 zł. Drogo!
BMW M3 Competition - to nam się podoba
Świetne osiągi, rasowe wygląd i brzmienie, dopracowany układ jezdny.
BMW M3 Competition - to nam się nie podoba
Brutalna charakterystyka napędu i zawieszenia staje się męcząca na co dzień.
BMW M3 Competition - naszym zdaniem
Już samo patrzenie na to auto powoduje szybsze bicie serca, a jazda nim pozostaje w pamięci do końca życia. Tym, którzy zastanawiają się, czy je kupić, odpowiadam: warto, ale pod warunkiem, że będziecie jeździć nim na tor!
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R6/24 |
Pojemnośc skokowa | 2979 cm3 |
Moc maksymalna | 450 KM/7000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 550 Nm/2450 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 7b/na tylne koła |
Prędkość maksymlana | 280 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,3 s |
Przyspieszenie 0-200 km/h | 13,3 s |
Elastyczność 60-100/80-120 km/h | 3,6 s (4. bieg)/6,2 s (6. bieg) |
Średnie spalanie testowe | 12,0 l/100 km |
Droga hamowania ze 100 km/h | 32,0 m (zimne)/32,3 m (gorące) |
Pojemność bagażnika | 480 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4671/1877/1424 mm |
Rozstaw osi | 2812 mm |
Masa własna/ładowność | 1631 kg/469 kg |
Rozdział masy przód/tył | 52/45 proc. |
Cena testowanej wersji M3 Competition | 547 324 zł |