Bawarczycy już od 31 lat zachwycają motoryzacyjny świat swoim wyczynowym samochodem sportowym. Obecne M3 występuje wyłącznie jako sedan i w najmocniejszej wersji 450 KM osiąga „setkę” po 4,3 s.

BMW M3 Competition - nadwozie

Poszerzone nadkola, spoilery na zderzakach i progach, czarne wykończenie detali oraz kute i polerowane 20-calowe felgi – te elementy pozwalają natychmiast rozpoznać, że mamy do czynienia z niezwykle mocnym zawodnikiem. Testowy pojazd przyciągał uwagę także za sprawą lakieru Twilight Purple z oferty BMW Individual (22 988 zł). Wnętrze M3 mimo sportowych wyróżników nadal jest funkcjonalne na co dzień.

BMW M3 Competition - silnik

Sześciocylindrowiec biturbo spontanicznie reaguje na gaz, niezależnie od położenia wskazówki obrotomierza. Już podczas startu rasowo dudni, a w trakcie ostrej jazdy jego dźwięk (sztucznie wspomagany) przyprawia kierowcę o gęsią skórkę. Potężny zapas mocy sprawia, że niezależnie od rodzaju nawierzchni czy prędkości mocne wciśnięcie gazu powoduje poślizg tylnych kół. Brutalna charakterystyka napędu cieszy na torze, ale w normalnym ruchu z czasem męczy.

BMW M3 Competition - prowadzenie

Ceramiczne hamulce (opcja za 37 000 zł) zatrzymują auto ze 100 km/h błyskawicznie (32,3 m). Adaptacyjny „zawias” pozwala w łuku na wiele, ale M3 nawet w trybie Comfort nie jest wygodne.

BMW M3 Competition - koszty

Bazowe M3 kosztuje 370 000 zł, pakiet Competition 37 000 zł, a skrzynia Drivelogic 20 000 zł. Kilka dodatkowych opcji i mamy ponad 540 000 zł. Drogo!

Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
BMW M3 Competition

BMW M3 Competition - to nam się podoba

Świetne osiągi, rasowe wygląd i brzmienie, dopracowany układ jezdny.

BMW M3 Competition - to nam się nie podoba

Brutalna charakterystyka napędu i zawieszenia staje się męcząca na co dzień.

BMW M3 Competition - naszym zdaniem

Już samo patrzenie na to auto powoduje szybsze bicie serca, a jazda nim pozostaje w pamięci do końca życia. Tym, którzy zastanawiają się, czy je kupić, odpowiadam: warto, ale pod warunkiem, że będziecie jeździć nim na tor!

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R6/24
Pojemnośc skokowa 2979 cm3
Moc maksymalna 450 KM/7000 obr./min.
Maks. moment. obrotowy 550 Nm/2450 obr./min.
Skrzynia biegów/napęd aut. 7b/na tylne koła
Prędkość maksymlana 280 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,3 s
Przyspieszenie 0-200 km/h 13,3 s
Elastyczność 60-100/80-120 km/h 3,6 s (4. bieg)/6,2 s (6. bieg)
Średnie spalanie testowe 12,0 l/100 km
Droga hamowania ze 100 km/h 32,0 m (zimne)/32,3 m (gorące)
Pojemność bagażnika 480 l
Długość/szerokość, wysokość 4671/1877/1424 mm
Rozstaw osi 2812 mm
Masa własna/ładowność 1631 kg/469 kg
Rozdział masy przód/tył 52/45 proc.
Cena testowanej wersji M3 Competition 547 324 zł