Bawarczycy już od 31 lat zachwycają motoryzacyjny świat swoim wyczynowym samochodem sportowym. Obecne M3 występuje wyłącznie jako sedan i w najmocniejszej wersji 450 KM osiąga „setkę” po 4,3 s.
BMW M3 Competition - nadwozie
Poszerzone nadkola, spoilery na zderzakach i progach, czarne wykończenie detali oraz kute i polerowane 20-calowe felgi – te elementy pozwalają natychmiast rozpoznać, że mamy do czynienia z niezwykle mocnym zawodnikiem. Testowy pojazd przyciągał uwagę także za sprawą lakieru Twilight Purple z oferty BMW Individual (22 988 zł). Wnętrze M3 mimo sportowych wyróżników nadal jest funkcjonalne na co dzień.
BMW M3 Competition - silnik
Sześciocylindrowiec biturbo spontanicznie reaguje na gaz, niezależnie od położenia wskazówki obrotomierza. Już podczas startu rasowo dudni, a w trakcie ostrej jazdy jego dźwięk (sztucznie wspomagany) przyprawia kierowcę o gęsią skórkę. Potężny zapas mocy sprawia, że niezależnie od rodzaju nawierzchni czy prędkości mocne wciśnięcie gazu powoduje poślizg tylnych kół. Brutalna charakterystyka napędu cieszy na torze, ale w normalnym ruchu z czasem męczy.
BMW M3 Competition - prowadzenie
Ceramiczne hamulce (opcja za 37 000 zł) zatrzymują auto ze 100 km/h błyskawicznie (32,3 m). Adaptacyjny „zawias” pozwala w łuku na wiele, ale M3 nawet w trybie Comfort nie jest wygodne.
BMW M3 Competition - koszty
Bazowe M3 kosztuje 370 000 zł, pakiet Competition 37 000 zł, a skrzynia Drivelogic 20 000 zł. Kilka dodatkowych opcji i mamy ponad 540 000 zł. Drogo!
BMW M3 Competition - to nam się podoba
Świetne osiągi, rasowe wygląd i brzmienie, dopracowany układ jezdny.
BMW M3 Competition - to nam się nie podoba
Brutalna charakterystyka napędu i zawieszenia staje się męcząca na co dzień.
BMW M3 Competition - naszym zdaniem
Już samo patrzenie na to auto powoduje szybsze bicie serca, a jazda nim pozostaje w pamięci do końca życia. Tym, którzy zastanawiają się, czy je kupić, odpowiadam: warto, ale pod warunkiem, że będziecie jeździć nim na tor!
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R6/24 |
Pojemnośc skokowa | 2979 cm3 |
Moc maksymalna | 450 KM/7000 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 550 Nm/2450 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 7b/na tylne koła |
Prędkość maksymlana | 280 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,3 s |
Przyspieszenie 0-200 km/h | 13,3 s |
Elastyczność 60-100/80-120 km/h | 3,6 s (4. bieg)/6,2 s (6. bieg) |
Średnie spalanie testowe | 12,0 l/100 km |
Droga hamowania ze 100 km/h | 32,0 m (zimne)/32,3 m (gorące) |
Pojemność bagażnika | 480 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4671/1877/1424 mm |
Rozstaw osi | 2812 mm |
Masa własna/ładowność | 1631 kg/469 kg |
Rozdział masy przód/tył | 52/45 proc. |
Cena testowanej wersji M3 Competition | 547 324 zł |
Obecne M3 występuje wyłącznie jako sedan i w najmocniejszej wersji 450 KM osiąga „setkę” po 4,3 s.
M3 Competition to wyczynowy pojazd na publiczne drogi. Choć „elektronika” robi, co może, auto nawet na suchym potrafi zaskoczyć.
Na sportowo, ale nadal luksusowo.
Superlekkie sportowe fotele świetnie trzymają ciało i są wygodne.
Kierowca może zdefiniować dwie odmienne charakterystyki podzespołów.
Sześciocylindrowe biturbo z pakietem Competition dysponuje aż 550 Nm.
Sześciocylindrowiec biturbo spontanicznie reaguje na gaz, niezależnie od położenia wskazówki obrotomierza.
Przeszycia w barwach BMW Motorsport.
Kute, 20-calowe felgi aluminiowe kryją ceramiczne hamulce dla tych, co jeżdżą na tor.
W skład pakietu Competition wchodzi także sportowy układ wydechowy M. Wygląda obłednie i jeszcze lepiej brzmi!