C-Crosser ze swoimi rozmiarami (długość 4,64 m, szerokość 1,81 m i wysokość z relingami dachowymi 1,71 m) trafi do segmentu średnich SUV-ów, gdzie konkurować będzie m.in. z Toyotą RAV-4, Hondą CR-V, Kią Sorento, czy też bliźniaczym Peugeotem 4007.

Charakterystycznymi cechami nadwozia Citroena będą opadająca linia dachu, wysoki pas nadwozia i zaokrąglone linie błotników. Pewne sportowe elementy desingu znajdziemy m.in. w kształcie reflektorów. Nie zabraknie też eleganckich akcentów w postaci chromowanej listwy umieszczonej z obu stron tablicy rejestracyjnej, charakterystycznego wykończenia kratki wlotu powietrza oraz chromowanych świateł przeciwmgłowych.

Stosunkowo duży rozstaw osi (2,67 m) pozwolił na umieszczenie dodatkowej, dwumiejscowej kanapy w trzecim rzędzie, dzięki czemu C-Crosser może przewieźć do 7 osób. Tylną kanapę, kiedy nie jest wykorzystywana, można schować całkowicie pod podłogę, tworząc idealnie płaską powierzchnię. Dostęp do dwóch tylnych miejsc jest ułatwiony dzięki dużemu kątowi nachylenia foteli (w trzech pozycjach) i systemowi przesuwania siedzeń w drugim rzędzie (dzielone w proporcjach 2/3-1/3 przesuwają się niezależnie na odległość 80 mm).

W standardowej, 5-miejscowej konfiguracji pojemność bagażnika wynosi 510 litrów, gdy siedzenia w drugim rzędzie są maksymalnie przesunięte do przodu i 441 litrów w pozycji odsuniętych siedzeń. Z wszystkimi złożonymi siedzeniami tylnymi pojemność bagażnika wzrasta do 1686 l. Praktycznym rozwiązaniem jest także dwuczęściowa klapa bagażnika.

Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży C-Crosser będzie oferowany z nowym wysokoprężnym silnikiem 2,2 HDi o mocy 156 KM z filtrem cząstek stałych współpracującym z mechaniczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów. jego maksymalny moment obrotowy (380 Nm) osiągany jest już przy 2.000 obr/min. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,3 l/100km.

C-Crosser jest wyposażony w zawieszenie przednie typu pseudo-McPherson oraz w zawieszenie wielowahaczowe z tyłu z szerokim rozstawem kół i drążkiem stabilizatora średnicy 20 mm.

Bezpieczną jazdę zapewnić ma układ napędu na 4 koła z możliwością wyboru pomiędzy trzema trybami pracy. Tryb napędu na przednią oś (2WD) służy do jazdy po asfalcie i suchej nawierzchni, zapewniając najmniejsze spalanie. Tryb 4WD automatycznie rozdziela moment pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. Z kolei tryb LOCK jest zalecany na drogach o ograniczonej przyczepności. W tej pozycji komputer przenosi około 1,5 razy więcej momentu na tylne koła niż w trybie 4WD.