Pojazd ten ma ustanowić wiele nowych standardów w projektowaniu samochodów użytkowych. Pojęcia takie jak ekonomiczność, komfort, kwestia bezpieczeństwa oraz sterowność nabierają zupełnie nowego znaczenia. Odświeżona linia nadwozia, a także zaprojektowane od nowa wnętrze samochodu powinny mu zapewnić sukces na rynku.
Pod maską samochodu ukryty jest 143 konny silnik w technologii common-rail o pojemności 2.5 litra. Według producentów jest on o 25 procent wydajniejszy od poprzedniego. Druga, 156 konna jednostka o pojemności 3 litrów sprostać ma nawet najbardziej wyszukanym zadaniom. Tak więc, nie ma znaczenia czy to droga czy też teren pełen wybojów, samochód da sobie radę. Współpraca z silnikiem odbywać się będzie poprzez 5 stopniową, manualną skrzynię biegów.
"Muskularny twardziel", takimi słowami opisują go twórcy. Nadwozie pokryte wypukłościami i wytłoczeniami począwszy od maski, podążając profilem samochodu, aż po jego tyły. Tutaj wysokość "paki" została zwiększona o 60 mm, co w rezultacie daje większą ergonomiczność podczas załadunku towaru. Charakterystyczny grill został poszerzony, tak aby zapewnić większą wydajność chłodzenia, gdy będzie on ekstremalnie załadowany. W oczy rzucają się także nowe lampy, zaprojektowane pod kątem off-road. Cały szkielet osadzono na 16 calowych felgach aluminiowych oraz wyposażono w wytrzymałe opony zdolne do pokonania każdego rodzaju nawierzchni.
Wnętrze zostało radykalnie odświeżone. Odrzucono szary schemat kolorystyczny, całość urozmaicona jest aluminiowymi wstawkami oraz obiciem w kolorze "camel". Aby zapewnić nowoczesność, w panelu głównym zintegrowano radio z odtwarzaczem CD, uzupełnione o format MP3. Na długie, męczące wojaże przygotowano nowe, oferujące lepsze trzymanie oraz komfort, wyprofilowane fotele, wzbogacone o boczne podparcia. Zwiększono funkcjonalność wnętrza poprzez zamontowanie pięciu uchwytów na litrowe napoje oraz duży pojemnik na płyty CD. W centralnej części panelu znajduje się mała podstawka, w sam raz na drugie śniadanie lub dokończenie papierkowej roboty.
Układ kierowniczy został zoptymalizowany, aby manewrować pojazdem z łatwością przy małych i dużych prędkościach. Zjawisko nad- i podsterowności zostało zminimalizowane. Hamowanie wspomoże system ABS wraz z EBD, który rozkłada siły hamowania w taki sposób, że nawet załadowany samochód może być dostatecznie kontrolowany.
Nad ochroną pasażerów czuwać będą standardowe już przednie airbagi. Trzypunktowe pasy z napinaczami trzymać będą mocno podczas uderzenia. Strefa zgniotu samochodu została maksymalnie skrócona, a jego boki w razie uderzenia bocznego, wzmocnione. Samochód będzie wprowadzany na rynek europejski pod koniec lata tego roku.