Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Premiery > Ford Bronco zadebiutował w Polsce. Już go widzieliśmy i poznaliśmy ceny

Ford Bronco zadebiutował w Polsce. Już go widzieliśmy i poznaliśmy ceny

Ford Bronco to ikona wśród amerykańskich, terenowych samochodów wielozadaniowych. Teraz ten model mogą kupić także kierowcy w Polsce. Pojazd dostępny jest z jednym, podwójnie doładowanym benzynowym silnikiem V6 oraz w dwóch wersjach wyposażeniowych do wyboru – Outer Banks i Badlands. Cennik otwiera kwota 419 300 zł.

Ford BroncoŹródło: Auto Świat
  • Ford Bronco dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – jako stylowy Outer Banks oraz dzielniejszy w terenie Badlands
  • Pod maską pojazdu pracuje podwójnie doładowany benzyniak V6 generujący 335 KM oraz 563 Nm, a moment obrotowy dociera do kół za pośrednictwem 10-biegowej skrzyni automatycznej
  • Ford Bronco w wersji Outer Banks kosztuje minimum 419 300 zł, natomiast ceny odmiany Badlands starują od 440 300 zł
  • Samochód można już w Polsce zamawiać, ale pierwsze egzemplarze dotrą do odbiorców najwcześniej w sierpniu

Ford Bronco znany jest już od 1966 r., kiedy to zadebiutowała pierwsza generacja tego modelu. Samochód produkowano nieprzerwanie przez 30 lat, aż wreszcie w 1996 r. zakończono wytwarzanie ostatniej, piątej generacji. Ostatniej?

Kiedy wydawało się, że historia Forda Bronco zakończyła się bezpowrotnie, po 25 latach przerwy auto powróciło na rynek w postaci szóstego wydania. Zadebiutowało ono najpierw w Stanach Zjednoczonych w 2021 r., a od tego roku jest dostępne także w naszym kraju.

Ford Bronco
Ford BroncoŹródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Ford Bronco występuje w Polsce w dwóch wersjach wyposażeniowych – Outer Banks lub Badlands. Pierwsza odmiana to propozycja dla kierowców, którzy oprócz możliwości terenowych oczekują także efektownego stylu. Druga wersja jest bardziej wszechstronna i przeznaczona jest dla tych, którzy liczą na więcej dzielności podczas jazdy na bezdrożach.

Niezależnie od wybranej specyfikacji samochód ma 4-drzwiowe nadwozie (pierwszy raz w historii Bronco) z modułowymi drzwiami oraz dachem typu hardtop. Dzięki temu zarówno dach, jak i drzwi można zdemontować i schować je do specjalnych toreb dostępnych wraz z samochodem. To sprawia, że auto przeistacza się z 4-drzwiowego SUV-a w kabriolet, a nawet daje namiastkę jazdy buggy.

Ford Bronco
Ford BroncoŹródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Podczas polskiej prezentacji, na której pokazano pierwszy i jak na razie jedyny egzemplarz Forda Bronco, jaki jest obecnie w naszym kraju, przekonaliśmy się, że to przestronny samochód. Zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami zapewnia on jadącym mnóstwo luzu w obu rzędach siedzeń.

Ford Bronco
Ford BroncoŹródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Do tego dochodzi foremnie ukształtowany bagażnik, który w wersji Outer Banks ma pojemność 471-1780 l, a jako Badlands – 546-1804 l. Dostępu do kufra chronią podwójne drzwi, przy czym dolną część otwiera się na prawą stronę, a górna jest unoszona.

Ford Bronco
Ford BroncoŹródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Charakter każdej wersji wyposażeniowej definiuje zarówno stylistyka nadwozia, jak i wyposażenie. W Outer Banks poszerzenie błotników, klamki oraz obudowy lusterek polakierowano w kolorze nadwozia, a w Badlands te elementy są czarne. W Outer Banks zderzaki są plastikowe, a w Badlands metalowe, a ponadto ta druga odmiana otrzymała płyty ochronne podwozia.

Wreszcie duże różnice są w wyposażeniu odpowiadającym za dzielność podczas jazdy w terenie. Stylowy Outer Banks ma ręcznie dołączany napęd 4x4, a w Badlands jest on w razie potrzeby, aktywowany automatycznie. W obu odmianach jest system Terrain Management, ale w pierwszej z nich do dyspozycji jest sześć trybów pracy, a w drugiej siedem.

Ford Bronco
Ford BroncoŹródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

W Fordzie Bronco Outer Banks zastosowano zawieszenie HOSS 1.0, natomiast w Badlands HOSS 2.0 z amortyzatorami firmy Bilstein i z funkcją tłumienia zależnego od pozycji. Tylko w tej wersji na pokładzie jest blokada przedniego mechanizmu różnicowego oraz system odłączania przedniego stabilizatora przechyłów. W obu wersjach zastosowano opony All-Terrain – 18-calowe w Outer Banks i 17-calowe w Badlands.

Ford Bronco – dzielny w terenie

Poruszanie się w terenie ułatwia również odpowiednia architektura nadwozia. Kąty najścia/rampowy/zejścia, w zależności od wybranej wersji wynoszą odpowiednio 38 i 41/22 i 24/31 i 33 stopnie. Z kolei prześwit to 201-237 mm (Outer Banks) lub 221-261 mm (Badlands). Maksymalna głębokość brodzenia to 800 mm.

Ford Bronco oferowany w Europie występuje tylko z jednym benzyniakiem V6 generującym 335 KM oraz 563 Nm. Mieliśmy już okazję przekonać się, jak sprawuje się ta jednostka podczas pierwszych jazd.

Ford Bronco
Ford BroncoŹródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński

Dodajmy tylko, że dzięki niej wersja Outer Banks rozpędza się do setki po 6,7 s, a odmiana Badlands po 7,2 s. Niezależnie od wybranej wersji prędkość maksymalna wynosi 161 km/h. Średnie spalanie to 13,9 l/100 km (Outer Banks) lub 13,9 l/100 km (Badlands).

W obu odmianach moment obrotowy dostarczany jest do kół za pośrednictwem 10-stopniowej, automatycznej skrzyni. Funkcje terenowe współpracujące ze skrzynią biegów to: Trail Control, czyli tempomat do jazdy na bezdrożach i asystent zjazdu ze wzniesienia, a także Trail Turn Assist, który hamując wewnętrzne tylne koło, pozwala zmniejszyć promień skrętu nawet o 40 proc. (aktywowany do prędkości 20 km/h przy przełożeniach 4H i 4L oraz z odblokowanym tylnym dyferencjałem).

Ford Bronco w wersji Outer Banks kosztuje od 419 300 zł, natomiast za odmianę Badlands zapłacimy minimum 440 300 zł. Samochód można już zamawiać, a pierwsze egzemplarze dotrą do polskich klientów najwcześniej w sierpniu.

Ford Bronco – nasza opinia

Ford Bronco wygląda bardzo po amerykańsku, ma na pokładzie bogate wyposażenie oraz zaawansowaną technikę ułatwiającą poruszanie się w trudnym terenie. Do tego dochodzi atut w postaci mocnego silnika i dobrych osiągów, a także prestiż jazdy modelem, który kontynuuje tradycję kultowych poprzedników.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:FordFord Bronco
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków