Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Testujemy jedną z 1948 limitowanych sztuk nowego Defendera. Kiedyś na taki kolor malowano sprzęt bojowy

Testujemy jedną z 1948 limitowanych sztuk nowego Defendera. Kiedyś na taki kolor malowano sprzęt bojowy

Land Rover Defender to samochód instytucja, niekwestionowana ikona wśród terenowych modeli. Pojazd wszedł do produkcji w 1948 r., więc obchodzi właśnie 75. urodziny. Z tej okazji brytyjska marka stworzyła jubileuszową, limitowaną wersję 75th Limited Edition. Testowaliśmy trzydrzwiowy model 90 w takiej specyfikacji i z topowym, 400-konnym benzyniakiem pod maską.

Land Rover Defender 90Żródło: Auto Świat / Tomasz Kamiński
  • Land Rover Defender 90, który był przez nas testowany, ma pod maską 400-konny, benzynowy silnik, dzięki któremu rozpędza się do 100 km/h po 6 s
  • Wersja 75th Limited Edition powstała z okazji 75-lecia modelu, a w związku z tym, że debiut kultowej terenówki miał miejsce w 1948 r., to teraz do klientów trafi łącznie 1948 egzemplarzy limitowanej serii
  • Defender w takim wydaniu dostępny jest jako trzydrzwiowa wersja 90 lub pięciodrzwiowa odmiana 110, ale zawsze z zielonym lakierem Grasmere Green

Land Rover Defender – dla kogo?

Land Rover Defender w limitowanej wersji to propozycja dla wielu kierowców. Skorzystają z niej nie tylko osoby potrzebujące pojazdu o świetnej dzielności terenowej, lecz także ci, którzy kiedyś mieli kultowego Defendera i teraz kupią nowe auto z sentymentu.

NASZA OCENA:
OCENY SZCZEGÓŁOWE:
Przestronność wnętrza:
Eksploatacja:
Jazda:
Utrata wartości:
Pojemność skokowa 2996 cm³
Maksymalna moc 400 kW/KM
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm
Skrzynia biegów aut. 6b
Napęd 4x4
Przyspieszenie 0-100km/h 6.0 s
Prędkość maksymalna 209 km/h
Średnie zużycie paliwa 11.0 WLTP l/100km
Emisja CO₂ 251 g/km
Pojemność zbiornika paliwa 90 l
Zasięg samochodu 820 km
Długość / Szerokość / Wysokość 4583/2008/1969 cm
Pojemność bagażnika min-max 297-1263 l
Cena od 601 000 zł
Rata leasingu od 0 zł/miesiąc
Koszt wynajmu od 0 zł/doba
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji