Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Land Rover Defender 110 – szybki na asfalcie, nadal mocny w terenie

Land Rover Defender 110 – szybki na asfalcie, nadal mocny w terenie

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Poprzedni Land Rover Defender miał prostą i udaną konstrukcję, która sprawiała, że auto było w terenie nie do zatrzymania. Nowy model musi zmierzyć się z legendą poprzednika. W teście sprawdzamy, jak się spisuje na asfalcie i czy dorówna mu dzielnością na bezdrożach.

Land Rover Defender 110 2.0D AT
Zobacz galerię (26)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Land Rover Defender 110 2.0D AT
  • Nowy Defender wygląda jak SUV i jeździ jak SUV – w dodatku nowoczesny.
  • Jest cięższy od poprzednika, ale dzięki elektronice równie dzielny w terenie.
  • W codziennej jeździe miejskiej i w trasach jest przyjazny dla kierowcy i pasażerów.

Data 29 stycznia 2016 roku fanom Defendera nie kojarzy się zbyt dobrze. Tego dnia bowiem zakończono produkcję brytyjskiej legendy bezdroży, która miała te same założenia konstrukcyjne od 1948 roku. Nadzieja pojawiła się później przez chwilę, gdy ręcznie zbudowano jeszcze 150 sztuk kultowej terenówki z potężnym silnikiem V8. Choć auto kosztowało ponad 700 000 zł, rozeszło się jak świeże bułeczki.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski