• Dzięki miękkiej hybrydzie Fiesta będzie mniej palić – z korzyścią dla środowiska i portfela właściciela. Poprawi się także dynamika auta – zwłaszcza w zakresie niskich obrotów silnika
  • Nowe systemy asystenckie ułatwiają kierowcy życie – zachowają bezpieczną (i dozwoloną) prędkość, wyręczą w parkowaniu i zmniejszą ryzyko zderzenia podczas wyjeżdżania z parkingu
  • Aplikacja mobilna pomoże m.in. zlokalizować Fiestę i zaplanować bezkorkową podróż

Miękka hybryda 1.0 EcoBoost Hybrid zadebiutowała u Forda w Pumie, miejskim crossoverze dostępnym od niedawna na rynku. Jeździliśmy już tym modelem w wersji 155-konnej. Wkrótce opublikujemy obszerny test. Ford Fiesta EcoBoost Hybrid dostępny będzie w dwóch wariantach mocy: 125 KM i 155 KM.

W miękkiej hybrydzie zastąpienie alternatora rozrusznikiem-generatorem (BISG) napędzanym paskiem pozwala na odzyskiwanie energii hamowania i wykorzystanie jej do ładowania akumulatorów w instalacji 48-woltowej. BISG funkcjonuje także jako silnik elektryczny zwiększający moment obrotowy trzycylindrowej jednostki spalinowej lub ją odciążający. Poza tym zasila pokładowe urządzenia elektryczne.

Jak deklaruje Ford, w rezultacie odciążenia przez BISG 125-konny EcoBoost Hybrid zużywa o 5 proc. mniej paliwa niż sam 1.0 EcoBoost o tej mocy. W ruchu miejskim oszczędność ma sięgać nawet 10 proc. (dla cyklu NEDC). BISG zwiększa maksymalny moment obrotowy układu o 20 Nm, a w zakresie niskich obrotów nawet o 50 proc. (dla wariantu 155-konnego).

Modernizacja Fiesty objęła także systemy wspomagające kierowcę – ułatwiające prowadzenie auta i zwiększające bezpieczeństwo. Oto niektóre nowości. Adaptacyjny tempomat z układem start-stop i funkcją rozpoznawania znaków drogowych utrzymuje odległość od pojazdu jadącego z przodu i zachowuje dozwoloną prędkość. Asystent parkowania w Fieście Active i ST-Line może teraz zastąpić kierowcę w manewrze poprzecznego parkowania. Nowością w Fieście jest asystent, który nie tylko ostrzega kierowców wycofujących samochód z miejsca parkingowego o innych autach na kursie kolizyjnym, lecz może także może wyhamować Fiestę, żeby uniknąć lub złagodzić skutki zderzenia, jeśli kierowca nie zareaguje w porę.

Miłym gadżetem, w który wyposażone są teraz wszystkie Fiesty to modem FordPass Connect, dzięki któremu za pomocą aplikacji na smartfona można np. zamknąć auto, zlokalizować je, sprawdzić poziom paliwa, a także zaktualizować informacje w nawigacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.