1. Stara nazwa, nowa koncepcja

{ "uuid": "62329200-f0b7-450a-89c6-82dd587ba49d", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZGY7MDA_/8a9e15eeb74fed55fc6affb6d1a2513e.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "8a9e15eeb74fed55fc6affb6d1a2513e", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 4998078 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Ford zareagował na rosnące zainteresowanie klientów miejskimi SUV-ami i wprowadził do oferty kolejny model tego segmentu. Choć jego nazwa nawiązuje do małego coupé opartego na Fieście i produkowanego od końca lat 90., to jednak 20 lat później Ford wykorzystuje tę nazwę w nowym crossoverze.

{ "uuid": "2ec12064-0ae6-4831-b0c4-0a76969f8214", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MjA7MDA_/54b91d82ead716c5020fb13a11e9a877.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "54b91d82ead716c5020fb13a11e9a877", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 6332446 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Mający długość 4,2 m crossover Forda, bazuje na rozbudowanej platformie Fiesty (rozstaw osi 2588 mm) i chce konkurować z dobrze zadomowionymi na rynku modelami: Kią Stonic, Peugeotem 2008 i VW T-Crossem. Auto ma masywną i jednocześnie dynamiczną sylwetkę, na którą składają się: potężny grill, wysoko zamontowane reflektory i pochylona ku tyłowi linia nadwozia.

{ "uuid": "a48fd91b-1e8f-45b8-8dd6-18a89ace74f2", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NWE7MDA_/304b640548b42c1afbd27a6f8d1140ba.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "304b640548b42c1afbd27a6f8d1140ba", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 5203619 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Ceny nowej Pumy zaczynają się od 69 900 zł za bazową wersję Trend. Dostępne są jeszcze odmiany Titanium i ST-Line oraz ciekawe pakiety, m.in. „X” za 8850 zł (zawiera m.in.: klimatyzację automatyczną, nawigację, felgi aluminiowe 18 cali).

2. Pomysłowe rozwiązania w bagażniku

{ "uuid": "9872864c-cbe1-4196-b69a-1d5cd51c52f1", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZWE7MDA_/6ca1ca2f0cba2c6345c52fa888f4c9a2.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "6ca1ca2f0cba2c6345c52fa888f4c9a2", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 4524800 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

W nowej Pumie imponuje przestrzeń bagażowa (456 l; w wersjach hybrydowych 401 l). Dostęp do niej umożliwia elektrycznie sterowana klapa, obsługiwana także ruchem stopy (opcja).

{ "uuid": "7b3f5409-46e8-4216-b774-011014b69a89", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MjA7MDA_/eb4e1765adbe656300c1db2460259f75.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "eb4e1765adbe656300c1db2460259f75", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 5887397 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Funkcjonalność bagażnika dodatkowo podnosi regulowana podłoga. W wyższej pozycji tworzy ona równą powierzchnię ze złożonymi oparciami kanapy. Po całkowitym usunięciu pokrywy podłogowej może być ona przechowywana pionowo za oparciem tylnych foteli. Gdy podłoga jest w dolnym położeniu, a siedzenia rozłożone kufer oferuje maksymalną pojemność 1216 l (w wersjach hybrydowych 1161 l).

{ "uuid": "4e10e9a5-007f-42a7-9c7c-e65aa7e4ba14", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MzA7MDA_/8827008b28db1f490e4b6c16ee8d5a80.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "8827008b28db1f490e4b6c16ee8d5a80", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 6462016 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Niezwykle oryginalnym rozwiązaniem w bagażniku Pumy jest schowek podpodłogowy MegaBox o pojemności 80 l. Dzięki niemu można w pozycji pionowej przewozić wyższe, mniej stabilne przedmioty o wysokości do 115 cm. Co ciekawe, schowek wyłożono syntetycznym materiałem oraz wyposażono na dnie w korek odpływowy, co umożliwia umycie jego wnętrza wodą.

3. Oryginalne rozwiązania we wnętrzu

{ "uuid": "bd3d9d55-5473-4071-a5ee-57d2f6c9829c", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OGE7MDA_/ce0d16ad381901d40af5e00a8ea4c49c.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "ce0d16ad381901d40af5e00a8ea4c49c", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 5774211 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Wnętrze nowej Pumy zachwyciło nas oryginalną stylistyką deski rozdzielczej oraz sportowymi akcentami. Testowana przez nas wersja ST-Line posiadała m.in.: przednie fotele, kierownicę i mieszek lewarka biegów z czerwonymi przeszyciami, czerwone obwódki wokół nawiewów, ciemną podsufitkę oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. Nie zabrakło także nowoczesnych rozwiązań: bezprzewodowej ładowarki, intuicyjnych w obsłudze multimediów SYNC 3 ze sterowaniem głosowym czy świetnego nagłośnienia B & O czy modułu wi-fi.

{ "uuid": "5edb0440-e992-40dc-91cc-cf05b036f6b5", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ODA7MDA_/84754793bfe34db9b3b891fd96054a36.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "84754793bfe34db9b3b891fd96054a36", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 4199142 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Puma to pierwszy pojazd segmentu B Forda w którym zastosowano 12,3-calowe cyfrowe zegary. Kolorowy ekran zmienia się wraz z wyborem trybów jazdy, do wyboru jest aż 5 projekcji: Normal, Eco, Sport, Droga nieutwardzona i Śliska nawierzchnia. Wyświetlacz na tablicy zegarów jest czytelny, ma przejrzyste menu i jest konfigurowalny.

{ "uuid": "fedabe5d-352a-4bb9-bf1a-6db66afe2ea2", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OTY7MDA_/108d3f7760012005329b9582fd26f773.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Ford / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "48c564c0-ddb6-479f-bba3-13a6285a2406", "uuid": "48c564c0-ddb6-479f-bba3-13a6285a2406", "name": "Ford" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "108d3f7760012005329b9582fd26f773", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3543, "width": 4724, "bytes": 9780263 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Ford / Auto Świat
Ford Puma 2020

Ciekawostką w nowej Pumie są pokrycia foteli wyposażone w zamek błyskawiczny (tylko w wersji Titanium z pakietem X) . Dzięki niemu pokrowce można zdjąć i uprać.

4. Dzięki miękkiej hybrydzie dobra dynamika i niskie spalanie

{ "uuid": "3b6acaa9-5a5e-416a-99a9-1d51bff09534", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YTQ7MDA_/8ee57746726b5e746fd4a7f809085ba2.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "8ee57746726b5e746fd4a7f809085ba2", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 7089346 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Na polskim rynku Puma debiutuje z trzema benzynowymi silnikami 1.0 EcoBoost o mocach 95, 125 i 155 KM (najmocniejszy z miękką hybrydą). W późniejszym terminie dołączy jeszcze turbodiesel 1.5 EcoBlue (120 KM). W testowanym przez nas topowym benzyniaku o mocy 155 KM spodobała nam się jego dobra dynamika (zmierzone przyspieszenie 0-100 km/h w 9 s), błyskawiczna reakcja na gaz już od niskich obrotów, a także umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo (średnio w teście 6,8 l/100 km).

{ "uuid": "702af3e9-5f8e-4d56-806e-9363a40f104b", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MWI7MDA_/5ba0475683f52539f6ea40196ccc74cb.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "5ba0475683f52539f6ea40196ccc74cb", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3024, "width": 4032, "bytes": 2153739 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Wpływ na dobrą dynamikę i rozsądne gospodarowanie paliwem ma z pewnością układ miękkiej hybrydy o napięciu 48 Volt. Jego głównym elementem jest napędzane paskiem urządzenie BISG o mocy 16 KM, które łączy w sobie funkcję rozrusznika i generatora. Podczas wytracania prędkości odzyskuje energię, którą następnie mogą być ładowane akumulatory litowo-jonowe (10 Ah). BISG działa również jako silnik elektryczny, wykorzystujący zmagazynowaną energię do wzmocnienia momentu obrotowego podczas normalnej jazdy i przyspieszania, a także do zasilania osprzętu elektrycznego. Dzięki dodatkowemu momentowi obrotowemu udało się ograniczyć skutki wolniejszej reakcji na wciśnięcie pedału przyspieszenia.

{ "uuid": "1437f1e8-da4b-47e9-af18-e2e640157cfd", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NWY7MDA_/cd6fcbadd7ae2e04b2f14cde41e48a0e.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "cd6fcbadd7ae2e04b2f14cde41e48a0e", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 5351115 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Kierowcom, którzy lubią ekojazdę z pomocą przychodzi komputer pokładowy z funkcją trenera eko. Monitoruje styl jazdy kierowcy pokazując czy w wystarczająco delikatnie naciska na pedał gazu lub w odpowiednim momencie zmienia przełożenia. W naszym teście delikatna jazda zaowocowała zużyciem poniżej 5 l/100 km.

5. Prowadzenie ze sportową nutką

{ "uuid": "4b9f7fdb-200d-40fe-aa9f-7e083ad85b92", "caption": "Ford Puma 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YWE7MDA_/9314445105030c48ccf17a9245c37584.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-01-23 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Janusz Borkowski / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "7751e130-e57d-57ef-8cd6-dd0d499b8645", "uuid": "7751e130-e57d-57ef-8cd6-dd0d499b8645", "name": "Janusz Borkowski" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "9314445105030c48ccf17a9245c37584", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1200, "width": 1600, "bytes": 291839 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM Foto: Janusz Borkowski / Auto Świat
Ford Puma 1.0 Ecoboost Hybrid 125 KM

Choć Puma wykorzystuje rozbudowaną platformę Fiesty (większy rozstaw osi i kół), to otrzymała nowe tylne zawieszenie, które ma większy skok (prześwit 16,6 cm) i twardsze nastawy (w ST-Line sportowe). Układ kierowniczy ma świetną precyzję, a sztywne podwozie sprawia, że nadwozie nie wychyla się na zakrętach. Kierowca lubią dynamiczną jazdę będzie zachwycony prowadzeniem Pumy.

{ "uuid": "33a6613b-5cdb-4e80-8c00-aa75a2554334", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MjU7MDA_/e1e692ee0c6d4fb3b1a19d0a59ce8d48.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "e1e692ee0c6d4fb3b1a19d0a59ce8d48", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3840, "width": 5760, "bytes": 4152663 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Twarda charakterystyka zawieszenia w testowanym modelu ST-Line nie sprzyja jednak komfortowi. Na nierównościach poprzecznych nadwozie potrafi wpaść w nieprzyjemne drgania. Także opcjonalne 18-calowe koła z oponami o niskim profilu (215/50) nie poprawiają wygody podróżowania.

{ "uuid": "fbd8e1c5-e69f-48e5-86c2-1e79e4314bfa", "caption": "Ford Puma 2020", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MDE7MDA_/290349c165413121f2a4002b6f99da59.jpg", "alignment": "center", "contentSources": [ { "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "available": { "start": "2020-05-28 00:00:00+0200" }, "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Igor Kohutnicki / Auto Świat", "image": { "publicationId": { "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 92, "width": 66 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png" } }, "creators": [ { "idref": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "uuid": "a26525c3-fb33-4472-a94a-599d6dbaca32", "name": "Igor Kohutnicki" } ], "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "290349c165413121f2a4002b6f99da59", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 3306, "width": 4960, "bytes": 2903638 }, "asyncAdSlot": null } Ford Puma 2020 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Ford Puma 2020

Kierowca może liczyć za to na skuteczne hamulce. Zimne potrafią zatrzymać Pumę ze 100 km/h na dystansie 36,2 m. Po rozgrzaniu elementów ciernych droga hamowania skraca się do 36 m.

Co jeszcze zrobiło na nas wrażenie w nowej Pumie i czy jest więcej elementów, które nas rozczarowały? Tego dowiecie się niebawem z pełnej wersji testu.