Prototypowy Concept-Global Small stanowi zapowiedź następcy modelu Colt. Nowość z Japonii stanie przed trudnym zadaniem. W celu redukcji kosztów Mitsubishi zdecydowało się na ograniczenie liczby pojazdów w gamie. Nowe samochody mają być bardziej uniwersalne i lepiej trafiać w potrzeby klientów.

W trakcie genewskiej prezentacji Concept-Global Small przedstawiciele Mitsubishi podkreślali, że samochód jest globalnym produktem, który opracowano na potrzeby globalnej wioski. Konstruktorzy pojazdu są przekonani, że będzie on w stanie spełnić potrzeby klientów na wszystkich światowych rynkach.

Przedprodukcyjne egzemplarze nowego pojazdu zostaną oficjalnie zaprezentowane pod koniec bieżącego roku. W 2012 roku auta zaczną wyjeżdżać z nowej fabryki, która jest obecnie budowana w Tajlandii. Będzie to trzeci zakład produkcyjny w tym - strategicznie ważnym dla koncernu - kraju. Bazująca na koncepcji globalnego ośrodka produkcyjnego polityka maksymalnej wydajności produkcyjnej ma jeszcze jedną zaletę. Minimalizuje straty powodowane zmiennym kursem wymiany walut. W przypadku niewielkich, objętych niską marżą aut są one szczególnie odczuwalne dla wytwórcy.

W krajach rozwijających się nowy samochód będzie miał status modelu podstawowego. Mitsubishi liczy na szczególnie duże zainteresowanie samochodem w Chinach oraz krajach południowo-wschodniej Azji, których obywatele coraz częściej mogą sobie pozwolić na własne auta. W bogatszych krajach będzie oferowany jako model ekonomiczny. Firma przewiduje, że dobrze sytuowani klienci docenią miejskie auto spod znaku trzech diamentów za zwrotność, oszczędność oraz funkcjonalność.

Global Small został zaprojektowany przez międzynarodowy ośrodek badawczo-rozwojowy Mitsubishi w japońskim Okazaki. Opracowanie pojazdu trwało zaledwie dwa lata. Mitsubishi jest szczególnie dumne z faktu, że od auto od początku było projektowane jako oszczędny środek transportu, a nie modernizowane - jak wiele innych - w celu ograniczenia spalania oraz emisji CO2. Konstrukcja prototypu Global Small umożliwia zastosowanie całkowicie elektrycznego napędu bez konieczności gruntownej przebudowy pojazdu.

Sercem nowego modelu Mitsubishi będzie trzycylindrowy silnik. System zmiennych faz rozrządu MIVEC pozwolił na wykrzesanie z litra pojemności 70 KM. Jednostka napędowa została zestawiona z pięciostopniową skrzynią. W celu ograniczenia zużycia paliwa Mitsubishi zastosowało systemy odzyskiwania energii podczas hamowania oraz Auto Stop&Go, który wyłączy motor na czas postoju. Oszczędzanie benzyny ułatwią także opony o niskich oporach toczenia. Na uwagę zasługuje fakt, że niewielkie rozmiary pojazdu nie przeszkodziły w zastosowaniu kół w rozmiarze 185/55 R16, które zwiastują przyzwoite właściwości jezdne. W planie jest także silnik o pojemności 1,2 litra.

Karoseria nowości spod znaku trzech diamentów ma 3,74 metra długości. To kilkanaście centymetrów mniej od wielu konkurentów z segmentu B. Wysoko poprowadzona linia dachu oraz przemyślane rozmieszczenie poszczególnych podzespołów pozwoliło jednak na zaprojektowanie przestronnego wnętrza.

Produkcyjna wersja prototypowego Global Small będzie sprzedawana w Ameryce Północnej, Azji i Europie. Plany zakładają roczną produkcję na poziomie 150 tysięcy sztuk. W przypadku większego zainteresowania Mitsubishi deklaruje możliwość dostarczenia 200 tysięcy samochodów rocznie.