Honda CR-V Hybrid Racer oficjalnie zostanie pokazana w weekend 3-5 marca 2023 r. podczas otwarcia sezonu NASCAR na Firestone Grand Prix w St. Petersburgu na Florydzie. Pojazd został opracowany wspólnie przez inżynierów z Honda Performance Development (HPD) w Kalifornii oraz projektantów z North America Auto Design Division (NAAD), a powstał w Honda Automotive Development Center (ADC) w Ohio. Zbudował go tam zespół Honda of America Racing Team (HART). Już podczas procesu powstawania CR-V hybrid dostała nieprzesadzoną kodową nazwę - "Bestia".
Pojazd napędzany jest przez silnik Honda HI23TT, czyli podwójnie turbodoładowaną (sprężarki Borg Warner EFR7163), zelektryfikowaną jednostkę 2,2 l V6, sprzężoną z 6-biegową skrzynią XTRAC. Za sterowanie silnikiem odpowiada ECU McLaren Applied Technologies Tag 400i. Jednostka zasilana jest w 100 proc. odnawialnym paliwem Shella. Napęd elektryczny realizowany jest przez jednostkę MGU Empel. W systemie zasilania w energię elektryczną zastosowano superkondensatory Skeleton. Wszystko to w sumie daje aż 800 KM mocy.
Konstrukcję rurową ze stali chromowo-molibdenowej "ubrano" w hybrydowe, jak cały samochód, nadwozie. Jego górna część to karoseria Hondy CR-V szóstej generacji (wraz z seryjną szklaną przednią szybą, szybami bocznymi, a nawet szyberdachem). Dolną stanowi konstrukcja z kompozytu węglowego. Z tego samego materiału wykonano masywny splitter i błotniki. Całość wizualnie mocno inspirowana jest wyglądem samochodów wyścigowych serii GT i rajdówek Grupy B z lat 80. XX w. Tylna część nadwozia to np. tzw. "clamshell", czyli otwierana w całości tylna część karoserii, skrywająca napęd auta.
Przednie zawieszenie Hondy CR-V Hybrid Racer pochodzi z Acury NSX GT-3 Evo22. Tylne zaadaptowano z bolidu Dallara IR-18 Indy. Przednie hamulce to Brembo 380 mm również z Acury NSX GT-3 Evo22. Tylne, podobnie jak zawieszenie, "pożyczono" z Dallary IR-18 - mają 355 mm średnicy. Dwuczęściowe felgi aluminiowe 2Elle Engineering 20x10,5 z przodu i 20x11 z tyłu "obuto" w opony Firestone Firehawk Indy 500 o rozmiarze 285/35-20 z przodu i 305/35-20 z tyłu.
"Bestię" oklejono folią w kolorach (jakżeby inaczej) Honda Hybrid Blue i Honda Racing Red, zaprojektowaną specjalnie dla niej. Lili Melikian ukryła w niej nieco "easter eggów". Przemyciła m.in. zarysy torów wyścigowych, które są związane z Hondą i zarys układu napędowego tego "potwora".