Hyundai Genesis opracowywany był na przestrzeni czterech  lat pod kryptonimem BH. Projekt pochłonął 600 milionów dolarów. Zespół inżynierów pracujących nad projektem zerwał z ponad dwudziestoletnią tradycją montowania napędu na przednia oś na rzecz napędu na tylne koła. Za punkt odniesienia w konstruowaniu Genesisa postawiono takie modele jak: Mercedes klasy E, BMW serii 5 oraz Lexusa GS.

Genesis jest produkowany w fabryce koncernu w Ulsan w specjalnie wybudowanym do tego celu obiekcie wykorzystującym najnowocześniejsze technologie. Jedną z nich jest proces klejenia elementów nadwozia, która zastępuje tradycyjne spawanie. Pozwala to na uzyskanie znacznie sztywniejszego nadwozia.

Do napędu modelu Genesis może posłużyć jeden z dwóch dostępnych silników benzynowych: 3.3-litrowy V-6 Lambda (262KM, który zadowala się 10 litrami paliwa na 100 km) lub większy, 3.8-litrowy V-6 (290KM i spalanie na poziomie 9,6 litra na 100 km). W późniejszym terminie do gamy silnikowej dołączy jednostka V-8 Tao o pojemności 4.6-litra.

Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej automatycznej przekładni Asin SHIFTRONIC z nadbiegiem pozwalającym na obniżenie zużycia paliwa podczas jazdy po autostradzie. Kierowca może wybrać tryb SHIFTRONIC® poprzez przesunięcie drążka skrzyni biegów w osobne położenie. Popchnięcie drążka do przodu lub pociągnięcie go do tyłu spowoduje wówczas zmianę biegu w górę lub w dół, co zapewnia jeszcze większą kontrolę nad pojazdem. Czytelny wyświetlacz LCD umieszczony na tablicy wskaźników pokazuje aktualnie wybrane przełożenie.

Model Genesis w standardowym wyposażeniu zawiera układ elektronicznej kontroli stabilności pojazdu (ESC). Na pokładzie umieszczono dwie czołowe, dwustopniowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne umieszczone z przodu i z tyłu oraz boczne kurtyny powietrzne chroniące pasażerów siedzących na przednich i na tylnych siedzeniach. W modelu Genesis zadebiutuje także elektroniczny system aktywnych zagłówków.

Inteligentny tempomat Smart Cruise Control zawiera radar, dzięki któremu Genesis utrzymuje odpowiednią prędkość w stosunku do pojazdu jadącego z przodu.

Genesis będzie dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: Grand, Luxury i Royal. Cena wersji Grand wyposażonej w silnik Lambda o pojemności 3.3-litra będzie wynosiła w Korei około 44 000 dolarów łącznie z podatkiem.

Genesis pojawi się w północnoamerykańskich salonach sprzedaży w czerwcu, a do sprzedaży w Chinach wejdzie w drugiej połowie roku.