- Twórcy kamperów projektują je nie tylko dla rodzin z dziećmi. Osobne wersje tworzy się dla seniorów
- Do kamperów trafiają nowe akumulatory litowo-jonowe oraz panele słoneczne, by zapewnić energetyczną samowystarczalność
- W tym roku producenci zwracają uwagę na funkcjonalność w kuchni. Firmy chwalą się pojemnymi lodówkami
W kamperach jak w nowoczesnych domach. Liczy się nie tylko funkcjonalność, ale i styl. Stąd coraz częściej firmy chwalą się kompleksową aranżacją wnętrza, która ma nie tylko cieszyć oczy, ale i długo służyć. Jeden z renomowanych producentów chwali się, że nawet po 10 latach wnętrze będzie się prezentować tak, jak trzeba.
Oczywiście wygląd to nie wszystko. Ważne jest również to, aby kampery możliwie jak najlepiej dopasować do potrzeb klientów. Zwykle są to rodziny z dziećmi. Nie są to jednak jedyni klienci. Przypomniano bowiem sobie także o seniorach. Z myślą o nich dobiera się wystrój wnętrza (jasna kolorystyka i tzw. ponadczasowe wzornictwo). W dobrym tonie są wszelkie ułatwienia dotyczące nie tylko korzystania z wyposażenia (kuchnia, sypialnia, łazienka), ale nawet zachowania intymności (możliwość szybkiego stworzenia osobnej części do spania odizolowanej od reszty kabiny).
W cenie jest odpowiedni wybór łóżek i dodatkowych materacy. Można wybierać nie tylko pomiędzy pojedynczymi lub podwójnymi. Wśród opcji są również odmiany o podwyższonym komforcie, a nawet wersje elektryczne. Zależnie od aranżacji wnętrza można zamówić także łóżka piętrowe i rozkładane.
W kwestii komfortu trwa prawdziwy wyścig między producentami kamperów. Zwraca się uwagę nie tylko na wygodę dostępu do akcesoriów kuchennych i łazienkowych, oświetlenie czy pojemność schowków. Projektanci uwzględniają nawet odpowiednią wysokość mocowania telewizora, by widzowie nie musieli zanadto pochylać lub zadzierać głowy, co może być męczące podczas dłuższego oglądania.
Nie bez znaczenia jest bezpieczeństwo. Stąd mile widziane są dodatki w postaci systemów wspomagających kierowcę znane przede wszystkim z aut osobowych (asystenci pasa ruchu i obszaru martwego pola, systemy kamer dookólnych, układy awaryjnego hamowania). Środowisko ze szczególną uwagą śledzi wszelkie doniesienia z rynku aut dostawczych, które zwykle służą jako podstawa do zabudowy (m.in. Fiat Ducato, Iveco Daily czy Mercedes Sprinter). W końcu sam wypoczynek to nie wszystko – trzeba jeszcze dojechać.