Kia rozwija swoje produkty w imponującym tempie. Zaledwie 10 lat temu firma miała w ofercie przestarzały model Pride, którego konstrukcja pamiętała lata 80. ubiegłego wieku. Obecnie w ofercie koreańskiej marki znajdują się auta mogące rywalizować z najlepszymi.

Wkrótce gamę uzupełni model Optima, którego europejska premiera miała miejsce podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Następca Magentisa został zaprojektowany przez Petera Schreyera. Designer przez lata pracował dla koncernu Audi-VW i był odpowiedzialny m.in. za wygląd Audi A3, A4, A6 oraz TT.

Kia Optima to najnowsze dzieło Schreyera. Elegancka i proporcjonalna limuzyna wygląda równie dobrze co najlepsze samochody segmentu D. Podobać mogą się proste i masywne kształty poszczególnych elementów karoserii oraz opadająca linia dachu. Dobre wrażenie robi także kabina z kokpitem otaczającym kierowcę. Pozostaje żałować, że do jej wykończenia użyto materiałów pośledniej jakości.

Lista jednostek napędowych nie będzie przesadnie długa. Kia zaproponuje klientom Optimę z benzynowym silnikiem 2.0 Nu (170 KM) oraz wysokoprężnym 1.7 U2 (136 i 160 KM). Jednostki napędowe zostaną połączone ze skrzyniami ręcznymi lub automatycznymi. Oba rodzaje przekładni będą sześciostopniowe. We wszystkich wersjach znajdą się systemy ograniczające zużycie paliwa. Wśród nich - alternator z funkcją oszczędzania mocy, system zarządzania działaniem akumulatora oraz opcjonalny układ ISG, który wyłączy silnik na czas postoju. Z deklaracji producenta wynika, że najbardziej oszczędna wersja będzie spalała poniżej 4,5 l/100km.

Po raz pierwszy Kia pokazała Optimę na salonie w Nowym Jorku. W Korei sprzedaż rozpoczęła się w maju. Miesiąc później sprzedano ponad 10 tysięcy egzemplarzy samochodu! W Europie Optima wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku. Samochody będą pochodziły z koreańskiej fabryki Hwasung. Optima będzie również wytwarzana w Chinach, jednak Kia deklaruje, że będą sprzedawane wyłącznie w Kraju Środka.

W Europie auto będzie dostępne z 7-letnią gwarancją z limitem 150 tys. kilometrów, którą mogą w całości "dziedziczyć" kolejni właściciele samochodu. Kia zapowiada, że kolejnym atutem Optimy będzie wyposażenie. W standardzie znajdą się m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, odmrażacz szyby czołowej, fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego, klimatyzacja, system audio oraz podłokietnik tylnej kanapy. Ceny z pewnością będą bardzo konkurencyjne. Czy Optima wzbudzi duże zainteresowanie klientów? Wszystko na to wskazuje.