• Według rosyjskich mediów, sprzedaż Łady Xray spada. W kwietniu sprzedaż zmalała o 47 proc. a w maju o 19 proc.
  • Łada Xray to niewielki crossover z techniką rosyjską i japońską. W modelu stosowany jest m.in. silnik 1,6-litrowy produkowany przez Nissana
  • Nowa wersja Xray Cross zyskała przekładnię CVT, produkowaną przez japońską firmę Jatco

Łada w Rosji nie próżnuje . Rosyjska marka wprowadza kolejne nowości, które mają poprawić kulejącą sprzedaż jednego z najnowszych modeli. Zmiany objęły crossover nazwany Łada Xray Cross, który zyskał technikę znaną m.in. z Nissana Qashqai. Pod maskę trafiła japońska bezstopniowa skrzynia biegów (CVT) produkowana przez Jatco. Łada chwali się, że na potrzeby rynku rosyjskiego całą konstrukcję dopasowano do warunków klimatycznych i eksploatacji w trudnych warunkach.

Co ciekawe, skrzynia znana m.in. z Qashqai będzie oferowana tylko w konfiguracji z jednym silnikiem. To kolejne dzieło Nissana, czyli silnik benzynowy o kodowej nazwie HR-16. Zależnie od rynku, motor stosowany jest m.in. w takich autach jak Nissan Cube, Nissan Micra, Nissan Sentra, Nissan NV200, Nissan Juke, Dacia Lodgy, Dacia Duster, Dacia Dokker czy Mitsubishi Delica. W przypadku pozostałych jednostek napędowych (konstrukcje Łady 1,6 l i 1,8 l), można zaś wybierać pomiędzy tradycyjną skrzynią ręczną lub automatem (obie w wersji 5 stopniowej).

Kolejny krok do technicznego pokrewieństwa Łady z Nissanem nie powinien szczególnie dziwić. To bowiem konsekwencja współpracy w ramach sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Francuski koncern ma bowiem pakiet kontrolny w rosyjskiej firmie.