Lexus GS F zbudowany został, aby konkurować z najmocniejszymi limuzynami na świecie: Mercedesem E63 AMG, BMW M5, Jaguarem XFR-S, a na rynku amerykańskim także z Cadillakiem CTS-V.

Lexus GS F ma pod maską wolnossący (bez turbodoładowania) silnik o pojemności 5 litrów i mocy 473 KM. Moment obrotowy wynosi 527 Nm.

Osiągów jeszcze nie znamy, ale biorąc pod uwagę masę auta i moc silnika można przypuszczać, że będą one zbliżone do tych, jakie ma niedawno pokazany inny supersportowy Lexus RC F, a więc prędkość maksymalna 270 km/h, a przyspieszenie do „setki" – 4,5 sekundy.

Lexus GS F jest słabszy od swoich rywali: Mercedesa E63 AMG, BMW M5, czy Cadillaca CTS-V. Mercedes ma bowiem silnik o mocy 557 KM, BMW M5 – 560 KM, a Cadillac aż 640 KM. Lexus jest jednak od nich lżejszy (waży 1830 kg) i to m.in. zapewnia mu znakomite osiągi.

Lexus GS F zbudowany jest na płycie podłogowej zwykłego GS-a, ale wiele elementów zostało zmienionych, w tym zawieszenie i hamulce.

Z zewnątrz Lexusa GS F nie sposób pomylić z normalną wersją – wyróżnia go nie tylko ogromny grill, ale też zmienione zderzaki z przodui z tyłu, dyfuzor pod tylnym zderzakiem, spoiler na pokrywie bagażnika oraz dwie podwójne końcówki układu wydechowego (podobne do tych z RC F-a).

Lexus GS F ma 19-calowe koła w rozmiarze 255/35 z przodu i 275/35 z tyłu.

Długość auta wynosi 4915 mm, szerokość 1845 mm, wysokość 1440 mm, a rozstaw osi 2850 mm.

Podobnie jak niedawno zaprezentowany model RC F, Lexus GS F ma 8-biegową skrzynię automatyczną z możliwością ręcznego wybierania przełożeń łopatkami przy kierownicy.

Do wyboru są 3 tryby jazdy: Standard, Slalom, Tor – w zależności od wyboru układy elektroniczne zapewniają optymalne warunki jazdy i możliwość pobawienia się jazdą z kontrolowanymi poślizgami.