Toyota Urban Cruiser jest małym SUV-em, mniejszym od RAV4, który w niedalekiej przyszłości może uzupełnić gamę SUV-ów Toyoty. Już sama nazwa wskazuje na główne cechy tego modelu. Urban, czyli auto raczej typowo miejskie, a Cruiser od Land Cruiser, czyli posiadające pewne cechy auta terenowego zaczerpnięte od większego brata.

W wyglądzie zewnętrznym uwagę zwraca parę elementów: masywne błotniki z zintegrowanymi reflektorami w technologii LED, maska silnika w kształcie strzały, osłona silnika, duże felgi metalowe z szerokimi oponami. Model Urban Cruiser jest dziełem europejskiego centrum projektowego Toyoty ED2. Czy jednak auto to spodoba się Europejczykom - nie wiadomo. To w dużej mierze od przyjęcia zwiedzających targi genewskie będzie zależała przyszłość tego modelu. Kiedy i czy w ogóle zobaczymy je na naszych drogach?

Znacznie lepsze perspektywy stoją przed drugim konceptem Toyoty. Toyota Yaris T Sport jest sportową odmianą tego modelu, którego nowa generacja zadebiutowała przed zaledwie kilkoma tygodniami. I są duże szanse, iż wkrótce wersja ta trafi także do seryjnej produkcji. Pod maską Yarisa T Sport znajdzie się 1,8-litrowa jednostka, największa jaka kiedykolwiek trafiła do Yarisa. Nieznacznym zmianom poddane zostało także nadwozie. Nowe zderzaki, grill, aluminiowe felgi obok sportowego zawieszenia mają decydować o sportowym charakterze tego auta.

To jednak nie wszystkie ciekawe modele, jakie będzie można zobaczyć na stoisku największego japońskiego producenta. Modernizacji został bowiem poddany hybrydowy Prius. Odświeżony wygląd uzupełniają nowe elementy wyposażenia, lepsza dynamika oraz lepiej wykończone wnętrze. Najważniejszą nowością wydaje się być inteligentny system parkowania (Intelligent Park Assist), w Europie po raz pierwszy zastosowany właśnie w Priusie. System ten znacznie ułatwia manewr parkowania. Kierowca ustawia auto obok wolnego miejsca na parkingu, sam operuje jedynie gazem i hamulcem, a system samodzielnie kieruje autem.

Ofertę pojazdów koncepcyjnych uzupełnią dwa najbardziej futurystyczne modele, zaprezentowane już wcześniej w Detroit Fine-T oraz w Tokio i-swing. Toyota Fine-T jest kolejnym krokiem na drodze ku ogniwom paliwowym, zaś i-swing to pojazd umożliwiający poruszanie się po najbardziej zatłoczonych ulicach, a nawet chodnikach.