Nowy Land Cruiser będzie o 60 mm dłuższy (4,95 m), o 30 mm szerszy (1,97 m) i o 15 mm wyższy (1865-1910 mm) niż poprzednik. Całkowicie nowa jest także platforma, na której powstała terenowa Toyota. Choć wciąż opiera się ona o ramę, to jednak ma być bardziej komfortowa, ma lepiej tłumić wibracje i odgłosy z niej dochodzące, a także ma zapewnić jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa.

Nowością będzie 4,5-litrowy diesel, oczywiście ośmiocylindrowy, o mocy 286 KM i imponującym maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm dostępnym w przedziale od 1600 do 2800 obr/min. W stosunku do poprzednika (4,2 l) zmniejszono o 4% zapotrzebowania na paliwo, które obecnie w cyklu mieszanym będzie wynosić 10,2 l/100 km. Nowy silnik otrzyma do towarzystwa nową 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów.

Zwolennicy silników benzynowych będą mieć do dyspozycji 4,7-litrową jednostką, która będzie dysponować mocą zaledwie o 2 konie większą (288 KM) niż diesel. Maksymalnym moment wynosi tu 445 Nm i jest osiągany przy 3400 obr/min. Większe jest w tej wersji spalanie, które średnio wynosi 14,4 l/100 km, a za przeniesienie momentu odpowiada 5-stopniowy automat. Obie jednostki spełniają normy emisji spalin Euro IV.

Za świetne właściwości terenowe odpowiadać będą m.in. system "Crawl Control" (dostępny tylko w wersji benzynowej), który utrzymuje bardzo niską prędkość auta automatycznie sterując silnikiem i hamulcami, by kierowca mógł się skoncetrować wyłącznie na prowadzeniu samochodu w trudnym terenie. Ponadto Land Cruisery dysponują stałym napędem na 4 koła, aktywnym zawieszeniem czy też centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen.

Nowa Toyota Land Cruiser V8 jest już dostępna na rynku japońskim. Europejska premiera została zaplanowana na 24 października podczas wystawy samochodowej w St.Petersburgu.