Auto Świat Wiadomości Premiery Nissan GT-R wiecznie żywy. Nowa wersja i dwie edycje specjalne

Nissan GT-R wiecznie żywy. Nowa wersja i dwie edycje specjalne

Nissan zaprezentował nowego, a raczej ponownie odświeżonego GT-R-a, który produkowany jest od 2008 r. Co prawda model ten znika z Europy, ale w zmodernizowanej wersji trafi jeszcze na japoński rynek. W ramach liftingu dostępne będą także dwie edycje specjalne.

NISSAN GT-R NISMO Special edition MY2024 01
Zobacz galerię (22)
Nissan
NISSAN GT-R NISMO Special edition MY2024 01

Legendarny Nissan GT-R skończył swoją karierę w Europie, ale firma nie zamierza jeszcze kończyć jego produkcji. Co więcej, na rynek — tylko japoński, ale zawsze — trafi niebawem odświeżona wersja MY2024. Wraz z nią pojawią się dwie edycje specjalne: Nissan GT-R Premium Edition T-spec i Nissan GT-R Nismo Special Edition.

Modele z rocznika 2024 mają trafić na rynek wiosną br. Dołączą do nich wersje Nismo. Ich sprzedaż planowana jest na lato 2023.

Jak informuje firma, modele 2024 Nissana GT-R mają ulepszoną aerodynamikę i poprawioną jakość jazdy. Moc zachowano na dotychczasowym poziomie — skupiono się na redukcji hałasu i wibracji.

Pierwsze, co rzuca się w oczy, to nowy przód "Godzilli". Auto dostało nowocześniejszy grill, zmodyfikowany pod kątem aerodynamiki, inny zderzak oraz halogeny z motywem plastra miodu. Zmieniono także tylny zderzak, choć tam zmiany są bardziej kosmetyczne. Najagresywniej prezentuje się oczywiście wersja Nismo.

Nowy Nissan GT-R w dwóch edycjach specjalnych

Nissan GT-R Premium Edition T-spec wyróżnia się utwardzonym zawieszeniem i ceramicznym układem hamulcowym. GT-R Nismo wykorzystuje zaś technologie wyścigowe Nissana. Ma inne nastawy zawieszenia i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w przekładni głównej. W środku na kierowcę czekają fotele kubełkowe Recaro z włókna węglowego. Wg Nissana ta wersja to GT-R o najwyższych osiągach w historii.

Silnikowo wiele się nie zmieniło. Motor VR38DETT w GT-R 2024 ma 570 KM oraz 637 Nm momentu obrotowego. W odmianie NISMO zastosowano precyzyjnie wyważone części silnika — pierścienie tłokowe, korbowody, wał korbowy. Silnik został specjalnie dostrojony. Dysponuje 600 KM oraz 652 Nm momentu.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji