Nadwozie wydaje się raczej ewolucją, aniżeli rewolucją w stosunku do poprzedniego modelu, jednak więcej zmian jest niewidoczna na pierwszy rzut oka.

Nowy Jazz, mierzący 3900 mm długości, 1695 mm szerokości i 1525 mm wysokości, zajmuje niszę rynkową pomiędzy modelami segmentu samochodów małych, a kompaktowymi autami typu MPV.

Nowe, mocniejsze i oszczędniejsze silniki benzynowe zostały zaprojektowane dla tych, dla których ważne jest niskie spalanie. Te czterocylindrowe silniki 1.2 i 1.4-litra, posiadające układ zmiennych faz rozrządu, współpracują z 5-biegowymi przekładniami manualnymi lub w wersji 1.4 z 6-biegową zautomatyzowaną przekładnią manualną Hondy - i-SHIFT. Nowy wskaźnik zmiany przełożenia (Shift Indicator Light - SIL) umieszczony w modelach z manualną skrzynią biegów podpowiada kierowcy kiedy zmienić bieg, by uzyskać jak najmniejsze zużycie paliwa.

Zastosowanie pomysłowego układu wnętrza z poprzedniej wersji modelu Jazz - z kompaktowym zawieszeniem i centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, przyczynia się do większej przestronności kabiny pasażerskiej. Pasażerowie siedzący z tyłu mają teraz więcej przestrzeni na kolana. Szersze nadwozie oznacza również zwiększenie przestrzeni na poziomie ramion. Wymiernym skutkiem przekonstruowania kabiny pasażerskiej jest także zwiększenie widoczności z wnętrza pojazdu. Węższe słupki A, większa przednia szyba i większe szyby boczne potęgują wrażenie przestronności, a opuszczane tylne zagłówki nie ograniczają widoczności do tyłu.

Popularność, jaką cieszyły się innowacyjne "kinowe" fotele tylne w poprzednim Jazzie spowodowała, że Honda zdecydowała się na zastosowanie podobnego rozwiązania w nowym modelu. Mimo, że najnowszy system Magic Seats działa na podobnej zasadzie, jest bardziej funkcjonalny dzięki funkcji łatwego składania jednym ruchem. Płaska przestrzeń, powstała po złożeniu kanapy mierzy 1720 mm długości. Po przesunięciu przedniego fotela pasażera maksymalnie do przodu i położeniu oparcia powstaje przestrzeń o długości 2,4 metra.

Bagażnik zawiera schowek podłogowy o głębokości 90 mm, nadający się do transportu np. mokrych przedmiotów, które nie zamoczą pozostałego bagażu. Pojemność bagażnika, łącznie ze schowkiem, wynosi 375 litrów.

Czytelne wskaźniki na tablicy przyrządów posiadają srebrne obramowania, metaliczne wykończenia tarcz oraz czerwone wyskalowanie. Wkomponowany w prędkościomierz, wielofunkcyjny wyświetlacz dostarcza wielu przydatnych informacji, łącznie z ostrzeżeniem o przekroczeniu prędkości, średnim i chwilowym zużyciem paliwa, zasięgiem przy obecnym poziomie paliwa, temperaturą zewnętrzną oraz czynnościami serwisowymi.

Radioodbiornik z odtwarzaczem płyt CD, montowany standardowo w wersjach 1.2 LS i 1.4 ES, posiada funkcję odtwarzania MP3/WMA oraz system regulacji dźwięku w zależności od prędkości jazdy. Cztery standardowo montowane głośniki, w wersji 1.4 ES uzupełnione są dodatkowymi głośnikami wysokotonowymi. Wersja ta zawiera również wejście USB, które umożliwia podłączenie odtwarzaczy mp3.

Standardem we wszystkich wersjach są czołowe i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa przy wszystkich pięciu siedzeniach.

W kabinie pasażerskiej umieszczono wiele przydatnych schowków na drobiazgi. Jest także co najmniej 10 uchwytów na kubki/butelki. Klimatyzacja jest standardem w modelu 1.2 LS, a w wersji z silnikiem 1.4 układ jest sterowany automatycznie. Model 1.4 ES posiada chłodzony schowek przed pasażerem z możliwością odłączenia dopływu powietrza z układu klimatyzacji.

Przekładnia i-SHIFT dostępna jest w opcji w modelach wyposażonych w silnik o pojemności 1.4-litra. Skrzynia ta pozwala na większą oszczędność paliwa niż w przypadku tradycyjnej skrzyni automatycznej lub CVT, a dodatkowo oferuje możliwość pracy w automatycznym trybie Auto Mode lub bardziej sportowym trybie manualnym Manual Mode - przełożenia zmienia się wówczas za pomocą dźwigni lub przełączników umieszczonych przy kierownicy. Modele i-SHIFT wyposażone są również w system Hill Start Assist (HSA), który chwilowo utrzymuje działanie hamulców podczas ruszania z pochyłości, co zapobiega staczaniu się pojazdu.

Większe koła - 15- lub 16-calowe w zależności od modelu - ulepszone zawieszenie oraz układ kierowniczy nowego Jazza zapewniają większą stabilność i wyższy komfort podróżowania. Znacząco zwiększono sztywność nadwozia, szczególnie sztywność poprzeczną w przedniej części pojazdu, co pozwoliło na pewniejsze prowadzenie oraz bardziej sprężyste wybieranie nierówności. Większa stabilność i lepsza przyczepność to zasługa zwiększonego rozstawu osi i kół oraz większych obręczy kół, ale również licznych zmian w geometrii zawieszenia, strukturze przednich kolumn MacPhersona i tylnej belki skrętnej.

Wszystkie modele mogą zostać wyposażone w system kontroli stabilności jazdy VSA, który utrzymuje kontrolę nad pojazdem podczas wchodzenia w zakręty, przyspieszania i nagłych manewrów, przyhamowując odpowiednie koła i odpowiednio sterując momentem obrotowym. Większe zaciski hamulcowe z przodu pozwalają na skrócenie drogi hamowania, a zmodyfikowane osadzenie pedału hamulca pozwala precyzyjniej dozować siłę hamowania. W skład układu hamulcowego wchodzą systemy ABS, EBD i Brake Assist.

Nowa Honda Jazz zadebiutuje w październiku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, a do sprzedaży wejdzie jeszcze przed końcem tego roku. Cena wersji podstawowej BASE to 43900 zł, natomiast Jazz EXECUTIVE z bogatym wyposażeniem to kwestia wyłożenia 56900 zł.