BMW serii 5 Touring nie ma tak długich tradycji jak sama "piątka". Wersja kombi pojawiła się dopiero w gamie trzeciej generacji serii 5, czyli typoszeregu E34, stając się drugim seryjnym BMW z tego typu nadwoziem. Teraz BMW serii 5 Touring przekracza kolejną granicę.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Szósta generacja BMW "piątki" kombi to pierwsze w historii tego modelu auto, które już w bazowej wersji ma przeszło pięć metrów długości. Najnowsze wcielenie, oznaczone kodem G61, mierzy bowiem 506 cm długości, czyli jest aż o 9,7 cm dłuższe od poprzedniczki. Na dodatek wyprzedza ją też szerokością (G61 ma 190 cm szerokości; o 3,2 cm więcej), wysokością (151,5 cm; +1,7 cm) i rozstawem osi (299,5 cm; +2 cm). A co z bagażnikiem?
- Przeczytaj także: Nowy crossover Hyundaia. Może kosztować w Polsce ok. 85 tys. zł
Nowe BMW serii 5 kombi: bagażnik, ekrany, obręcze kół
Bagażnik jest wielki jak reszta samochodu. Jego bazowe 570 l można powiększyć do 1700 l. Mimo to auto wygląda wyjątkowo smukło. I na dodatek jest megaopływowe. Współczynnik Cx najbardziej aerodynamicznej odmiany wynosi zaledwie 0,24 — co przydaje się zwłaszcza w jednym przypadku.
- Przeczytaj także: Te dwa auta rozkręciły globalny boom na SUV-y. Współtwórca tej mody uważał ją za nieuzasadnioną
Nowe BMW serii 5 Touring będzie dostępne z obręczami kół o średnicy od 18 do aż 21 cali. Samochód można wyposażyć w podświetlane obramowanie grilla, a elementy tylnych świateł układają się w literę "L". Dokładnie tak, jak w pierwszej "piątce" kombi, czyli E34 z lat 1991-1996.
W desce rozdzielczej mamy dwa spore ekrany: 12,3-calowy zestawu wskaźników i centralny o przekątnej 14,9 cala. Multimediami zawiaduje najnowsza wersja systemu operacyjnego BMW nosząca oznaczenie 8.5. BMW serii 5 Touring E61 można wyposażyć w system audio firmy Bowers&Wilkins z 18 głośnikami.
BMW serii 5 kombi: silniki, moc, 0-100 km/h
Początkowo nowe BMW serii 5 kombi będzie dostępne z dość niecodziennym zestawem napędów, pochodzących z dwóch motoryzacyjnych światów. W gamie znajdzie się bowiem silnik Diesla i dwa elektryki.
Wersja z 2-litrowym turbodieslem rozwija 197 KM, osiągając 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1500 obr./min. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje jej 7,5 s.
Początkowo ofertę nowego BMW serii 5 kombi uzupełnią też dwie wersje elektryczne. Chodzi o:
- BMW i5 eDrive40 Touring: jeden silnik; 340 KM; 430 Nm (w trybie boost); przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 s; zasięg WLTP: 483-560 km (właśnie tu się przydaje opływowe nadwozie);
- BMW i5 M60 xDrive Touring: dwa silniki; 601 KM; 820 Nm (w trybie boost); przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 s; zasięg WLTP: 445-506 km;
Obie elektryczne wersje korzystają z akumulatora trakcyjnego o pojemności 81,2 kWh.
Nowe BMW 5 kombi: kiedy w Polsce?
Nowe BMW serii 5 Touring trafi na polski rynek późną wiosną 2024 r., a z czasem gamę uzupełnią również inne wersje silnikowe. Wśród nich znajdzie się też topowe M5.
To sensacja, ponieważ na osiem generacji BMW serii 5 model M5 Touring zdarzył się zaledwie dwa razy: we wcieleniach E34 i E61. Tym samym będzie to pierwsze M kombi klasy wyższej BMW po 14-letniej przerwie.