Auto Świat Wiadomości Premiery Nowe Maserati GranTurismo – moc i piękno. Będzie także elektryczne

Nowe Maserati GranTurismo – moc i piękno. Będzie także elektryczne

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Maserati już oficjalnie przedstawia nowe wcielenie swojej ikony, która od 75 lat rozpala umysły fanów motoryzacji na całym świecie. GranTurismo najnowszej generacji ucieleśnia najlepsze cechy poprzedników i oprócz wersji z silnikami benzynowymi V6 po raz pierwszy w historii będzie dostępne także z napędem czysto elektrycznym

Maserati GranTurismo FolgoreŻródło: Auto Świat / Maserati
  • Maserati GranTurismo łączy wysokie osiągi typowe dla samochodu sportowego z komfortem odpowiednim na długie trasy
  • Nowe GranTurismo Folgore to pierwszy samochód w historii Maserati, w którym zastosowano układ napędowy oparty w 100 proc. na bateriach elektrycznych
  • Wersja Trofeo napędzana jest najmocniejszym benzynowym V6 marki – dysponuje mocą 550 KM
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Ponadczasowy design, naturalne piękno i innowacje to cechy decydujące o tym, że auto staje się ikoną. Miało je pierwsze Maserati A6 1500 Gran Turismo przedstawione na salonie samochodowym w Genewie w 1947 roku, które stało się pierwowzorem dla samochodów tej klasy, a także pozostałe modele marki, takie jak m.in. 3500 GT, 5000 GT, Sebring, Mistral, 3200 GT. Również one zapisały się w historii motoryzacji. Teraz przyszedł czas na zupełnie nowe GranTurismo, które łączy najlepsze cechy tych samochodowych ikon i rozpoczyna nowy etap historii włoskiej marki – poza odmianami Modena i Trofeo z klasycznym benzynowym napędem po raz pierwszy w gamie pojawi się elektryczne Folgore.

Maserati GranTurismo – naturalne piękno

Stylistom Maserati po raz kolejny udało się stworzyć model, obok którego nie sposób przejść obojętnie. Charakterystyczna długa maska, przesunięta do tyłu część pasażerska, pełne elegancji linie zwieńczone subtelnymi detalami, czy dominujący na owalnym grillu trójząb Maserati przyciągają uwagę i budzą zachwyt. Przy wysokości nadwozia tylko 1353 mm to też najniższe auto tej klasy na rynku. Wersje benzynowe poruszać się będą na 20-calowych z przodu i 21-calowych z tyłu alufelgach (Folgore na 20-calowych) , w czterech różnych wzorach do wyboru.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wnętrze oferuje miejsce dla czterech pasażerów, wykończenie materiałami najwyższej jakości i bogaty zakres personalizacji dzięki możliwości łączenia różnych materiałów i elementów wyposażenia. Na pokładzie znajdziemy m.in. system nagłośnienia Sonus faber opracowany specjalnie dla tego modelu, który może mieć nawet 19 głośników z dźwiękiem 3D o mocy 1195 W (w standardzie 14 głośników i moc 860 W). Do tego system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA) z dwoma ekranami dotykowymi o przekątnych 12,3 i 8,8 cala, cyfrowym konfigurowalnym zegarem, oraz opcjonalnym wyświetlaczem head-up. Multimedia wspiera asystent głosowy Alexa, obsługują też bezprzewodowo interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.

Przednie sportowe fotele mają 18-kierunkową, elektryczną regulację i zbudowane są na lekkiej ramie. Sportowy charakter ma także kierownica, w której centralnej części wbudowano przyciski Start/Stop i Drive Mode Control. Przy niej umieszczono też wykonane ze szczotkowanego aluminium łopatki do zmiany biegów.

Maserati GranTursimo – trzy wersje do wyboru

W momencie premiery GranTurismo jest oferowane w trzech wersjach: Modena, Trofeo i Folgore. W pierwszej sercem jest 3-litrowy, benzynowy silnik V6 Nettuno Twin Turbo o mocy 490 KM i jak podkreśla Maserati, ta odmiana przeznaczona jest dla "dynamicznych, eleganckich osób, które są zawsze w ruchu i chcą korzystać z przyjemności życia". Modena móże przyspieszać do "setki" w 3,9 s i rozpędzać się do 301 km/h.

Pod maską Trofeo pracuje także 3-litrowa jednostka V6, ale jej moc podniesiono do 550 KM. To najmocniejszy benzynowy silnik marki, który "jest przeznaczony dla entuzjastów sportu i adrenaliny". Trofeo wyróżnia się także stylistycznymi akcentami zdradzającymi jego potencjał, w tym dodatkami z włókna węglowego. Trofeo osiąga 0-100 km/h w 3,5 s, a jego prędkość maksymalna to 320 km/h.

Wersje spalinowe pozwalają na wybór jednego z czterech trybów pracy układu napędowego: Comfort, GT, Sport i Corsa plus dodatkowy ESC-Off dezaktywujący wszystkich elektronicznych asystentów. W trybie Sport i Corsa kierowca będzie mógł skorzystać z funkcji Launch Control, a dodatkowo w Corsa będzie możliwe driftowanie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Folgore jest pierwszym elektrycznym Maserati w historii i "jest przeznaczony dla tych, którzy działają jako prekursorzy, jako pionierzy, dla tych, którzy stale starają się prowadzić, patrząc w przyszłość". Auto ma trzy silniki elektryczne (dwa z tyłu i jeden z przodu) o mocy 300 kW (408 KM) każdy, ale łączna użyteczna moc systemowa to około 760 KM. Akumulator oferuje nominalną pojemność 92,5 kWh i 800-voltową architekturę. Będzie go można ładować prądem stałym o mocy do 270 kW, a nawet do 400-500 kW przy wykorzystaniu opcjonalnego boostera. Oznacza to, że w ciągu 5 minut da się uzupełnić energię na przejechanie kolejnych 100 km. Maserati obiecuje zasięg do 450 km jednym ładowaniu. Osiągi elektrycznego Maserati budzą respekt. Od zera do 100 km/h rozpędza się w 2,7 s, do 200 km w 8,8 s, a jego prędkość maksymalna przekracza 320 km/h! Do wyboru tryby pracy napędu: Max Range, GT, Sport i Corsa. Co ciekawe, specjalnie dla wersji Folgore stworzono generator brzmienia silnika, które ma zapewniać doznania godne sportowego samochodu. W kabinie słychać je za pośrednictwem systemu audio, a na zewnątrz odpowiada za nie dedykowany, wodoszczelny głośnik.

Wszystkie GranTurismo mają stały napęd na obydwie osie.

Maserati GranTurismo – wiosną w sprzedaży

Nowy model powinien trafić do sprzedaży w drugim kwartale przyszłego roku. Nie znamy jeszcze dokładnej specyfikacji poszczególnych wersji ani ich cen, choć patrząc na poprzednika, możemy prognozować poziom minimum 800 tys. zł.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków