Auto Świat Wiadomości Premiery Nowy Ford Puma ST – trzy cylindry na sportowo

Nowy Ford Puma ST – trzy cylindry na sportowo

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Puma ST to pierwszy SUV Forda opracowany przez inżynierów Ford Performance. Miejski crossover w sportowym wydaniu ma pod maską trzycylindrowego benzyniaka Ecoboost o mocy 200 KM, który pozwala rozpędzić Pumę ze startu do 100 km/h w 6,7 s. Przyjrzyjmy się co jeszcze potrafi?

Ford Puma ST
Zobacz galerię (12)
Auto Świat / Ford
Ford Puma ST
  • W ST są grubsze stabilizatory, 40 proc. sztywniejsza tylna belka i lepsze hamulce
  • 1,5-litrowy Ecoboost dysponuje momentem obrotowym 320 Nm i spala 6,9 l/100 km
  • Mimo sportowych walorów ST pozostaje nadal praktycznym crossoverem

Dotychczas fani sportowej jazdy mogli zamawiać Pumę tylko w wersji ST Line. Auto wyróżniało się kilkoma wizualnymi sportowymi detalami, obniżonym (o 10 mm) i utwardzonym zawieszeniem oraz 155-konnym silnikiem, który pozwalał uzyskać „setkę” w 9 s. Samochód przykuwał uwagę wyglądem i dawał frajdę z dynamicznej jazdy po zakrętach. Ale prawdziwych entuzjastów samochodowych przyjemności nie zadowolą półśrodki dlatego za Pumę wzięli się spece z Ford Performance i zbudowali sportową wersję ST. Pod maskę trafił znany z Fiesty ST 1,5-litrowy doładowany benzyniak Ecoboost o mocy 200 KM, który pozwala rozpędzić się ważącemu 1358 kg autu od 0 do 100 km/h w 6,7 s oraz gnać na torze z prędkością maksymalną 220 km/h. Dysponujący 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego silnik współpracuje wyłącznie z manualną, 6-stopniową przekładnią.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: